Thaimat

Utmaningsmiddagen fick vänta och istället fick en thairätt stå på menyn. Har aldrig provat den här innan. Gott och enkelt! Eftersom min syster åker iväg till Asien redan på torsdag så får vi ju tagga till med lite asiatmat redan nu. Och två veckor efter hon flyr landet så kommer jag efter och möter upp henne.. åh, det är verkligen snart. Misstänker att det kommer bli som förra resan – att jag lever på scaaampi och nudlar. 
 
Thaigryta
Thaigryta med wokgrönsaker och couscous

Man kan verkligen slänga ner vad man är sugen på i en thaigryta. Och som pricken över i:t så strösslade jag överlite kokos on the top. Blev en fin kombo. :) Passade även på att göra på tok för många matlådor som jag kan värma i veckan om det blir att jag får äta själv i veckan. Blir lätt att man öppnar någon konserv annars som sagt ;) Men nu har jag inget att skylla på när jag vet att det ligger god thaimat i frysen. Perfekt! 
Och om recept önskas, hojta. Det var verkligen lätt! (Tips till alla latisar)
 
Har förövrigt haft en bra dag hittils. Vart sysselsatt hela dagen lång. Men nu ska jag bannemej ta en tupplur innan jag ska jobba. Annars blir jag lättirriterad och kommer kasta mos i nyllet på folk. Bäst att jag sover lite med andra ord. Hoppas ni har en mysig dag hörni. Vad äter ni som söndagsmiddag tro? 
 
Puss
 


Kommentarer
Jenny

RECEEEPT!:)
Själv blev det min spagetti och köttfärssås goott!:)

Svar: Ska vi ordna :))
Cecilia

2012-09-09 @ 18:32:37
deniiise :)

Åh det där såg gott ut! Recept? Thai-mat i mitt hjärta! ♥

2012-09-09 @ 19:13:44
URL: http://flikkand.blogg.se
Jen

Jag menade vad den hette restaurangen? :)

2012-09-09 @ 19:57:05
URL: http://thejenna.blogg.se
Anonym

Äter du ungefär som ett matschema nu?:)

Svar: Försöker i allafall :)
Cecilia

2012-09-09 @ 20:18:09
L

vad skule utmaningsmiddagen vara? :)
de där såg gott ut!
vad har du för utmaningar i veckan?
kram söta du

2012-09-10 @ 08:23:50
URL: http://bestigaberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0