11 April – Godmorgon.

Vad jag har gjort vaken sedan sju i morses är ett mysterium. Iallafall med tanke på att jag inte somnade förens halv två i natt. Myror i kroppen och lite mycket i huvudet. Har så svårt att varva ner efter en lång jobbdag. Allt bara snurrar. 
Lär väl få feber idag också. Är man ledig så är man, liksom. Har mycket roligt på schemat idag. Först blir det lite födelsedagsfirande för ingen mindre än mig själv. Haha. Är iväg på min födelsedag så kära m&m ville se till att fira innan vi åkte. Fika väntar. Och vad det blir är fortfarande okänt. Den som väntar får se.
 
I eftermiddag blir det ännu mer fika. Den här gången med alla vänner! En av mina bästa har äntligen kommit hem igen och jag har inte träffat henne på över ett halvår. Som jag längtat!
God lunch, packning och myskväll hemma. Sedan ska jag nog vara nöjd med dagen. 
 
Godmorgonskål.
Tips: Lägg i färsg basilika i yoghurten. Gottgott.
 
Gårdagens stressintag av mat (trots att det blev godkänt) sitter i idag. En sådan dag räcker för att magen ska gå bananas och bli helt ur balans. Dumma dumma. Det är nästan "dåligt" att vara så van vid regelbundna mattider. Det gör att jag måste ha mat vid vissa tidpunkter. Annars blir jag helt yr i bollen och för att inte tala om grinig. Och vem får ta utlopp för det om inte de runt omkring mig? Somliga klarar sig lätt en fem-sex timmar utan mat i magen medans jag å andra sidan behöver påfyllnad redan efter 2-3. 
Och ännu viktigare är det de dagarna då jag faktiskt står upp i tolv timmar utan att ha någon form av paus. Jag får det liksom inte riktigt att gå ihop. Undrar varför alla andra lyckas – men inte jag. Får komma upp med någon liten lösning!
 
Men det där är inte något jag behöver tänka på förens om några veckor. (Wihoo). 
 
Vad har ni för planer för dagen vänner? Kram.


Kommentarer

Kört frontlastare, containrar i Alingsås i morses tills bilfan gick sönder, fick pysa till Volvo och sedan till maxi för att fixa frulle, sen tog jag bussen hem till Borås. haha oj vad skoj morgon...

kram

2013-04-11 @ 12:22:25
Genus

Hej Cecilia! Det där att inte orka längre tid mellan måltider går över bara du bygger upp din kropp. Så inget att vara orolig för! Vid lågt vikt så har kroppen inget utrymme att lagra energi i. Får man mer muskelmassa så försvinner detta problem per automatik! Ju högre vikt alltså desto uthållig man blir! Snart kommer du att kunna klara dig betydligt längre utan att ens tänka på maten (blir man snurrig eller grinig så är det absolut akutläge!)
Sen spelar det förstås en stor roll vad man äter, inte hur mycket. Men det vet du ju säkert - frukter till exempel ger sockerkick direkt efter att man ätit dem, men man kan inte köra särskilt länge på sådant bränsle - efter en halv timme är all socker borta. Och "svackan" därefter känns ännu mer jobbig.

Fina lediga dagar får du ha!Genus

2013-04-11 @ 20:24:42
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0