Let it go.

Jag trodde att jag var fri hemma. Trodde.
Jämför man med hur jag lever dagarna här så lever jag i ett fängelse hemma.
 
Har fått allt svartvitt – redan nu, efter tre dagar.
 
Hemma är jag petnoga, med allt. Det ska vara rätt typ av mat, på rätt tider, rätt tillagat och alltid samma antal måltider – varje dag. De små förändringar jag gjort hemma är inget om man jämfört med vad jag redan gjort under dessa tre dagar iväg på resan. 
 
Här bryr jag mig inte ett skvatt. Jag flyter med och låter andra bestämma. Ja, hör och häpna. Noll kontroll.

Äter fler måltider varje dag. Ett antal jag inte lyckats komma upp i på flera år. 
Äter vad som erbjuds. Saker som tidigare gett mig gåshud gör mig nu tillfreds. 
Äter inte efter klockan. Äter när magen kurrar. Simple as that!
Äter efter magen. "Att bestämma mängd innan"... nejnej, äter tills jag är mätt.
 
 
Fattar inte vad jag håller på med ibland. Detta är jag. Hon som lyssnar på den viktigaste personen i sitt liv – sig själv och sin kropp! 
 
 
Ska hålla fast vid detta. 
 
 


Kommentarer
captivatedminds.blogg.se

Hoppas du lyckas hålla det när du kommer hem med ❤

2013-04-17 @ 06:04:31
URL: http://captivatedminds.blogg.se/
Anonym

Så bra så bra! Fortsätt på samma sätt:)

2013-04-17 @ 06:15:33
Elin

Fasen vad härligt att höra!!! Blir så himla avundsjuk på dessa frukter och liknande du får äta av, färska och goda!!!

Svar: Det äts liiiiite många per dag ska jag säga dig ;)
Cecilia

2013-04-17 @ 11:58:05
Helene

Vad bra du kämpar Cecilia! Och härligt att resa^^

2013-04-17 @ 13:37:01
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Lova

Åh så härligt ni har! det man blir så res-sugen! Får nog bli en Shanghai tripp verkar det som!då vet jag iaf vem jag ska fråga om tips hos ;) jättekul att följa er iaf och du jobbar på fantastiskt bra skönt att höra att du njuter av livet, nu håller vi tummarna att du fortsätter så hemma och att det börjar visa sig på vågen med! Kram på dig! :)

Svar: Visst ser det underbart ut! :) Åker du till Kina så kommer du inte ångra dig, den saken är då säker :)Japp. Även jag håller tummarna. Detta ska jag fixa nu. Kram ! :)
Cecilia

2013-04-17 @ 13:53:31
juliajensen.se

Kommer du ihåg att du sa likadant efter din förra resa "detta ska jag hålla fast vid" men att du ändå sakta men säkert återgick till dina gamla rutiner när du kommit hem?
Ta inte kommentaren fel då jag inte menar något illa, men se till att inte ta några steg tillbaka sen bara för att du är hemma igen - utan dra nytta av allt du lärt dig här på denna resan vad gäller frihet.
Jag tror på dig att du kommer klara detta!! :)
Kram

2013-04-17 @ 14:22:26
URL: http://juliajensen.se/
Sandra

Åh härligt att läsa :).

Visst är väl frukost buffé det bästa som finns :)

2013-04-17 @ 20:08:58
URL: http://www.saaka.blogg.se
jen

jag visste att du skulle fixa detta. Det handlar bara om att GÖRA det på riktigt! <3

2013-04-17 @ 20:55:34
URL: http://thejen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0