Macksnack.

Mackor. Livets mat. Hade ni låtit mig välja en sak att leva på i resten av mitt liv så hade det inte förvånat mig om svaret blev just; Mackor
Hårt eller mjukt, grovt eller ljust, varm eller kall, till frukost eller lunch. Du kan äta det till vad som helst – när som helst. Jag har alltid vart en mackälskare, helt enkelt. 
 
Nu för tiden äts det mackor varje dag här hemma. Både till frukost och kvällsmål. Det går nog inte att tröttna på, just för att man kan variera det i all oändlighet. Brukar se till att variera mellan hårt och mjukt. Är det något jag dock inte brukar äta lika ofta så är det mjukt köpebröd. Inget fel med köpebröd. Det finns många olika sorter som både är goa och bra. Men jag brukar föredra att baka eget. Dels för att det är roligt men också för att man vet vad som finns i. Och vem tackar nej till nybakat bröd?
 
Till Lunchen
Till frukost/mellis

Till frukost
vill jag ha ett mörkt, mättande bröd med fröer och nötter eller ett "lättare" bröd som istället toppas med matigare pålägg.
Till brunchen vill jag ha scones eller frallor i alla dess slag. (Helst överdelen..)
Till maten vill jag ha surdegsknäcke med ost på.
Till pickpicken vill jag ha tunnbrödsrulle med medwurst eller olika röror i. 
Till soppan vill jag ha nybakad baguette.
Till mellis vill jag ha hårt bröd med matiga pålägg. 
Till toasten varierar jag mellan mörkt surdeg och formbröd.
Till julen vill jag ha vörtbröd med massa russin i.
Till sommaren vill jag helst ha "Styckensbröd" som är ett helvitt, stenugnsbakat bröd. 
 
...men helst av allt vill jag nog ha hemmagjort bröd mest varje dag! 
 
Vad äter ni för bröd? Köpebröd eller hembakat? Tell me. 


Kommentarer
Johanna

hahah, det här inlägget gillar jag ;) Mackor är förbannat gott, man kan variera det i all oändlighet.
Sv: ullared.. Långt åt helvete med andra ord ;) Haha

2013-04-08 @ 17:55:17
URL: http://johannabrunnberg.spotlife.se
Anna

Ditt hembakta bröd ser så gott ut. Vill du dela receptet?
Har tröttnat på just köpebröd.

Svar: Det kommer i morgon!! :)
Cecilia

2013-04-08 @ 18:43:51
Linn

Mackor slår aldrig fel!
Dock har jag aldrig bröd bakat själv. Borde kanske testa någon gång :)

Har du lust att dela med dig av ditt recept, som verkar baka bröd var och varannan dag? haha :D

2013-04-08 @ 18:57:22
URL: http://list.blogg.se
Hanna

Just nu har jag snöat in mig på de godaste frallorna jag ätit. Någonsin.
Så goda att jag tar allt som ska vara på mackad vid sidan av (ja, smörklicken också!) och äter brödet som det är. För att det är såååååå gott!


Annars är tunnbrödrullar med färskost, pepparrot och hamburgeskinska en megahit på alla smörgåsbord! :D

2013-04-09 @ 20:00:21
URL: http://trytobehappy.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0