Pendeltåg?

Sverige har nog ett och annat att lära från Kina. Iallafall när det kommer till tåg
Åkte "pendeln" förut. Och i detta fall (till lägre pris än hemma) innebar det egen kupé, tv och liggstolar. Ska nog åka tåg snart igen, bara för att! Haha. 
 
Har precis kommit till rummet igen. Ätit middag och mött upp pappa igen. Provade kastanjer till middagen idag. Något jag nästan aldrig ätit förut. Den här gången åt jag det i en risotto. Lite konstig blandning kan tyckas, men god. Smakade som en blandning mellan potatis och jordnöt. Jordig och god smak. Super! Har ni provat att äta kastanjer?
 
 
Blir en lugn dag i morgon. Åtminstånde på förmiddagen. Sedan vet man aldrig vart man hamnar. Ska försöka se lite nya delar av staden och kanske söka upp någon äkta, kinesisk matmarknad. Kan strosa runt på sådana ställen i evigheter!
Hoppas på lite varmare väder i morgon också. Idag har man blåst iväg så fort man gått utanför dörren. 
 
 
Ha en fin dag hemma. Kram.
 


Kommentarer
Michelle

Har aldrig smakat kastanjer. Vet inte riktigt var man kan köpa det heller.

2013-04-18 @ 16:07:09
URL: http://anorexiflicka.bloggplatsen.se
Elin

Haha, sj borde börja med det där!!' Åk MYCKET tåg nu när du kan göra det smidigt och skönt!

2013-04-18 @ 18:10:17
Hanna

Åh, när jag har min back-pack resa genom (öst)asien ska jag definitivt prova de där tågen! :D
Vart i Kina är ni? ^^

2013-04-18 @ 18:22:23
URL: http://trytobehappy.blogg.se
J

Nämen kul att få se lilla Cissi framför kameran för en gång skull :D

2013-04-19 @ 18:49:35
URL: http://thejen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0