Var lite galen.

Bara du sätter dina egna gränser. 
Att räkna, dividera och hålla sig till ekvationer är ett kontrollbehov. Det är bara ett sätt att ta ut sina känslor för att känna att man kan kontrollera något.
 
Men vad får man för det?
 
Du vet inte hur det känns förens du har provat osv. Och det stämmer. Tror nog att alla vill ha kontroll över situationer som känns jobbiga. Det faller sig liksom naturligt! Men att att alltid kontrollera allt, i alla situationer, dygnet runt.. det är just det som är fel. 
 
Våga vara lite galen. Prova något nytt. Ta vänster istället för höger eller kasta pil på kartan och åk till paltsen där pilen sätter sig. Få in lite nytt i ditt liv. Sådant som lockar till livet
 
 
Tror nog att jag håller på att finna en ny liten gnista må ni tro. Håller successivt på att ersätta de dåliga sakerna med saker och ting som betyder något istället. 
Upp och ned, ned och upp. Jag hoppas att dessa känslor jag sitter inne på är här för att stanna. 
 
Kram.


Kommentarer
juliajensen.se

Sååå fin bild på dig!
Tänk vilket slöseri det är att gå runt och må dåligt i livet. Hoppas verkligen din livsgnista håller i sig :)
kram

2013-04-21 @ 19:31:00
URL: http://juliajensen.se/
Mikis

Du har så rätt! Man kan kontrollera maten, men vad får man ut av det? Lugn för stunden, ångest i det långa loppet. Begränsning och nedstämdhet. Inte ett sådant liv jag vill leva.

2013-04-21 @ 19:47:26
URL: http://mikis.webblogg.se
A

Vilken klokt och bra inlägg. Jag tycker du är stark och grym. Kämpa på och ha en fortsatt underbar resa!

2013-04-24 @ 19:53:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0