Det är...

Hej.
Har sådana där krypande känslor i kroppen. Det är saker omkring mig som stressar och stör mig. Det är saker som sätter käppar i hjulet. Det är hösten som smyger sig på. Det är tankar om friskheten som spökar. Det är tankar om dåtiden som irriterar. Det är fjärilar som dansar i magen. Det är inbillningar och sanningar. Det är framsteg och bakslag.
 
Det är fan allt
 
 
Fick favoritmaten här idag. Bandpasta och världens bästa curryfärs till. 
Ska sno med mig recept och laga till det hemma. Fast just det.. ska ju lägga ifrån mig allt det där.
Tacka och ta emot, vad det än är som bjuds. Så får det bli!
 
Snart kvällsmål. Kram. 
 


Kommentarer
Anonym

Sunt val, att låta någon annan stå för matplanering och matlagning den första tiden på hemmaplan. Det kommer vara nog så energikrävande med miljöombyte, och då är det skönt att kunna lägga fokus på annat än stå och röra i grytorna. Din tid som kokerska kommer så småningom, men skynda långsamt :)

Svar: Ja, jag tror att det är säkrast så!! :) Längtar tills jag får dona i köket igen. Men det kommer tids nog :)
Cecilia

2013-08-13 @ 19:53:44
Matilda

Hoppas det är bra med dig! Kram

Svar: Detsamma. Kram!
Cecilia

2013-08-13 @ 20:13:28
anonym

Hur länge ska du på permis? Hur länge har man n-drycker, upp till sin friskvikt?

Svar: Över en natt bara :) Ja!
Cecilia

2013-08-13 @ 22:05:55
sara

Herreguud vad du e snygg kvinna :)
Njut av å komma hem, släpp allt å må bra. Kram

Svar: Du är väl för snäll. Tack :) Ska försöka! Kram
Cecilia

2013-08-14 @ 06:05:54
Camia

Åh, känner igen den där krypande känslan, så himla irriterande när man inte kan sätta finger på vad exakt det är. Man vill ha kontroll! Förmodligen behöver man träna på att bara låta det vara som det är för tillfället och acceptera. Bjuda in känslan för att sedan låta den gå och tacka för besöket.

2013-08-14 @ 09:19:23
URL: http://www.divyaspa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0