Snurrigt.

Hej Onsdag
 
Hade så mycket känslor igår så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Orkar inte ta tag i saker och ting. Börjar bli för bekväm och det är just man måste se till att bryta och ta nästa steg framåt.
Är livrädd att inte våga ta tillbaka allt ansvar. Jag menar, jag är tjugoett år och ska väl snart flytta hemifrån. Då kan man inte förlita sig på alla andra omkring sig. Det är jag som måste ta stegen och göra rätt val!
 
Pratade om att åka hem på perm snart. Det är väl dags nu efter två månader kan man tycka. Livrädd. Men samtidigt spännande! Det är ju där jag ska leva, hemma – i det fria. Inte här, innanför fyra väggar, men stöd dugnet runt. Måste stå på egna ben! Men samtidigt är det klart att det är skrämmande.
 
Måste tillåta mig själv att göra misstag hemma. Vill sköta mig själv. Måste få lov att göra misstag så jag vet vad jag behöver komma tillbaka hit och öva på! Annars kommer jag ju aldrig få reda på vad jag verkligen behöver göra. 
 
 
Nåja. Mamma kommer hit idag! Lite mor och dotter-tid. Var längesedan! Nu ska jag däremot lägga mig i sängen med nålar. Allt för att få en lugn start på dagen!
 
Hoppas ni får en bra onsdag. Kram
 
 
 


Kommentarer
Daniella 🌙

Jag har nog missat någonting, men du verkade ju helt frisk i Kina och må jättebra? Vad hände sen när ni kom hem? /:

Svar: Då har du nog missuppfattat en del du.
Cecilia

2013-08-07 @ 14:30:54
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Elin

Du kommer fixa att åka hem på permis superbra, sker det något misstag så kommer du lära dig av det.
Härligt med egentid med mamsen! Hoppas dagen varit bra! :)

Svar: Jag hoppas att jag klarar det i allafall! Fett nervös. haha
Cecilia

2013-08-07 @ 17:28:51
Elin

Haha, alla säger ju att nervositet är bra så vi får tänka så :))

2013-08-07 @ 19:20:50
anonym

Första gången du åker hem kommer alltid kännas extra pirrigt oavsett när du gör det, lika bra att testa, ju förr desto bättre då vet du vad du behöver öva på. Tror också att det kommer ge dig mer motivation att kämpa vidare när det blir tydligt vad du klarar/behöver öva på. Just do it:)!

2013-08-07 @ 22:48:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0