Två sidor.

God förmiddag!
 
Pigg och vaken klockan fem. Det var jag det. Men jag kan tycka att det är lite mysigt att vara vaken så tidigt. Kanske inte lika kul sen när man får ta smällen av trötthet lite senare på dagen. Men då jag inte gör något annat än att vila så spelar liksom det ingen roll. 
Lever på energin från igår. Härlig energi. Sådan jag vill få mer av. Och det är precis det där som väntar när jag kommer ut härifrån. Det härliga livet. Med resor, vänner, killar, familjen, nöjen, fester, slappkvällar.. Allt i en slags balans. 
 
Jag har valt att tänka realistiskt gällande framtiden. Eller rättare sagt; Jag försöker. Att vänta sig att livet blir en dans på rosor bara för att man blir frisk hade vart att göra sig själv besviken. 
Livet blir lättare, men det är fortfarande inte lätt. Alla har vi perioder då måendet pendlar upp och ned. Det hör liksom livet till! 
 
 
Har fått i uppgift att göra varsitt collage. Där ena sidan visar sjukdomen och den andra sidan visar det friska livet. Det liv jag strävar mot! Det är lite kul att se allt svart på vitt. Ni kan få se det när det är klart sedan!
 
Blåser satan här idag. Och så ska det åska med. Det tycker jag om! Men innan dess ska jag ta mig ner till havet och få lite havsluft i lungorna. Det känns som mitt mående och min motivation har tagit ett kliv framåt på bara två dagar. Tänk vad lite fjärliar kan göra med en. 
 
Hoppas ni får en fin lördag. Kram. 
 


Kommentarer
Elin

Efter regn kommer solsken, eller hur är det man säger? Gillar ditt nya "mående", det är du värd! Hoppas dagen blir toppen!

2013-08-03 @ 13:10:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0