Belöningar!

Har suttit och skrivit brev nu på förmiddagen. Till mig själv. Jag menar, får man inte handskrivna brev av någon annan så får man fixa det själv helt enkelt. Man får ju vara smart!
Har kommit fram till att jag behöver sätta upp delmål för att inte backa ur. Slutmålet är som sagt långt bort och även om det är själva målet så behöver man milstolpar på vägen att kämpa mot – just för att inte känna att man jobbar förgäves. 
Varje steg i rätt riktning räknas och varje kilo ska uppmärksammas positivt. Har fyllt brev efter brev med peppande ord och i varje brev finns även en liten belöning som väntar vid varje delmål. Belöningarna blir bara bättre och bättre ju längre upp jag klättrar. 
Belöningarna kommer att vara allt ifrån nya jeans och frisörbesök till miniresor och objektivköp. Många som kämpar med vikt (både upp och ned) brukar kanske belöna sig med mat när de ha uppnåt sitt mål. "Då ska jag äntligen unna mig ett det eller lyxa till det med det". Men det är redan så förbannat mycket fokus på maten så jag vill att belöningarna ska handla om allt annat än just det
 
Tror att detta kan fungera för mig. Alla har vi olika knep för att kämpa oss vidare. Vilket är just ditt knep?
 
Weheartit


Kommentarer
Elin

Du får en cyberkram som är meeeeegastor!!! ;) men bästa tipset för att kämpa vidare är ju belöningarna! Men jag belönar mig med kläder tror jag, hahha! Blir nån godisbit och en cola light som belöning ibalnd!
Du får belöna dig med en kanelbulle någon dag, när du känner dig redo för det! :)

2013-02-13 @ 14:13:44
sanna

hihi, jag har precis börjat med belöningar! kämpar med att öka på vikten, och når första delmålet om några dagar hoppas jag (jag hoppas, anorexin hoppas verkligen inte...) - det blir en lyxig massage ;)

2013-02-13 @ 15:12:30
Linnéa - För mycket tankar, för lite förstånd

Jättebra idé med belöningar! Du verkar behöva lite extra motivation till att gå upp i vikt. Hmm... Det behöver nog de flesta dock. Jag bestämde mig inte förrän mamma förbjöd mig att följa med på vår månadslånga italienresa till sommaren om jag inte hade gått upp i vikt tills dess (sol kan vara direkt farligt vid låg vikt)
LYCKA TILL! ♥

2013-02-13 @ 17:08:01
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0