Fruktoman!

Har jag sagt att vi är en fruktoman-familj? Bilden på frukskålarna här nedan tog jag kort på i förrgår och idag var allt näst intill slut. "Har ni köpt upp hela maxis fruktavdelning", brukar folk säga. Och ja, typ. Har räknat ut att jag slukar cirkus tre meloner i veckan. Det är rätt mycket när jag tänker efter. Jag äter dessutom minst två stora jonagoldäpplen om dagen. Plus blåbär, jordgubbar, hallon och massa äpplechips i yoghurten. Normalt intag? Jag vet inte. Gott? Förbannat. Borde dock ta att börja med mina bananmackor igen. Börjar sakna dessa gobitar lite. 
 
 
Mina favoriter då? Det beror på säsong. Jordgubbar smakar som bäst på sommaren medans apelsinerna är som bäst på vintern. Äpplen funkar däremot alltid, åter runt. Lika så melon
Ananas ska helst intas på en solig strand med sanden mellan tårna och blåbär ska ätas i en tät skog under sensommaren. Banan ska ätas på mackor och papayan ska intas iskall med pressad lime över. Nektarinerna ska ätas i yoghurten tillsammans med svarta vinbär och vinbären ska även ätas tillsammans med mjölk och tokmycket socker. 
 
Ja, sen är jag nöjd! Mer frukt till folket helt enkelt. Dock inte bara i färsk form. Är minst lika svag för torkad. 
Vilken är er favorit?
 
 


Kommentarer

äter varje dag:
1 avokado, 1 kvist tomat, inlagd gurka, ca 2-3dl grönaärtor, 1 morot 1-2 bananer, ca 150g bär ELLER 1 äpple, 1 citrusfrukt.

Jag ääälskar frukt och grönsaker!! detta e till mina 4måltider på en dag som ligger på ca 3000kcal och då e inte frukt/grönsakerna inräknade :)

Svar: Inlagd gurka.. Storfavorit!! Funkar till allt. :) Tycker det lät som många goda saker också :DDricker du nd´s eller liknande? :)
Cecilia

2013-02-16 @ 19:20:57
Mia Olsen

Alla vafan xD går ju knappt att välja!

Färska;
Fikon, ananas, mango, mandariner, meloner, typ alla bär, mjuka runda päron, pink lady äpple, apelsiner, clementiner, gul kiwi, grön banan, nachi(?) päron, dadlar, physalis, typ alla exotiska frukter också.

Torkade;
Jordgubbar, kiwi, ananas, mango, papaya, mullbär, mm!

Är också en fruktoman utan tvekan, älskar typ allt inom området frukt & grönt. Haha!

2013-02-16 @ 21:09:52
URL: http://marslammet.blogg.se
Amila

Äter typ 5 äpplen om dagen haha, lite skam över det.. Frysta bär i massor och kiwi är nog det godaste som finns. Synd att apelsiner, bananer, päron och vindruvor fortfarande känns sååå förbjudna, men gott är det :)

Svar: INGEN skam över det! Det är ju det bästa som finns :D Favoritsort?Men du.. de där frukterna är väl inte förbjudna? Nämn en "farlig" sak med dom? Ät och njuuut :)
Cecilia

2013-02-16 @ 22:44:46
captivatedminds.blogg.se

Gillar du inlagd frukt med? typ.. ananasringar?

2013-02-17 @ 05:01:55
URL: http://captivatedminds.blogg.se/

heh nej jag dricker inga n-drycker, jag äter. inga kolhydrats eller fett tjafs heller så kommer man lätt upp i den kcal budget du ska ha.
kämpa på, våga framförallt öka portionerna. kan säga att jag aldrig måttar nått heller, jag kan i vissa dagar äta ett helt blodpuddingpaket med bacon 425g i en måltid :) sen får jag i mig ca 6-10dl standard mjölk om dagen med,

2013-02-17 @ 05:51:44
esmeralda

Åhh mina är helt klart jordgubbar,hallon,äpple,mango,kiwi,sharon,vattenmelon. Okej glöm det haha i princip alla. Förutom dem som fortfarande är "förbjudet".. jag älskar din blogg. Verkligen!
Tänkte bara höra med dig om du råkar möjligtvis ha lösenordet och användarnamnet till koffeinpralin.blogg.se (lisas blogg). Såg nämligen att hon lösenordsskyddat den :( stor kram.

Svar: Att jag glömde sharon..åh, det är gott. :)Och tack. Det är alltid lika kul att höra!!

Nej, tyvärr har jag inte lösenordet dit.
Kram!
Cecilia

2013-02-17 @ 10:57:58
URL: http://esmeii.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0