Jobb – Check

Helt okej dag. Vet i allafall vad jag vill nu. Saker och ting börjar falla på plats och jag är förhoppningsvis (?) redo att ta ett beslut. Det är nog nyttigt med lite nytt i min såkallade vardag. 
Stannade upp och tänkte till. Och tackar jag nej till detta så gör jag det av helt fel anledningar. Det kallas att fega ur och att hålla fast vid sådant som är sjukt. Tryggheten jag känner vid mina rutiner kretsar nog mest kring sjukdomen, faktiskt. Jag erkänner. Fortsätter att tänka; Klarar andra, så klarar jag! Ska inte låta maten styra mitt liv. Det ska helt enkelt vara tvärtom. Samtidigt som jag är i en liten speciell situation jämför med många andra och egentligen behöver sätta maten som prio ett så vill jag ändå inte att det ska styra – helt. 
 
 
Provade en god smoothie idag. 
Jordgubbar, yoghurt, is och choklad. Det var gott! Hade även lite krossade pistagenötter på toppen. Passade bra tillsammans. Har även köpt hem lite olika mellanmålsbarer att smaka på i dagarna. Vet egentligen inte vad jag tycker om sådant, men värt ett försök. Jag menar, äpple och kanel-smak kan nog inte vara något annat än gott. 
 
Vad brukar ni äta som mellis? Brukar det bli "frukostmat"? eller något annat spännande?
 
Nu kurrar magen och benen värker. Lugn kväll i soffan väntar. Puss
 
 
 


Kommentarer
Mia Olsen

Kom på dem här recepten helt själv, hehe stoltisch.

Raw food inspirerad gröt:
1. På kvällen lägger du 1 dl valfria gryn i blöt i 2 dl chokladhavre-eller chokladsojadryck (där finns Alpro Soya, Oatly, Carlshamn, GoGreen, Ica's egna, osv).
2. dagen efter mixar du havrechoklad-geggan med valfri mängd banan, jag körde på en hel normalstor.

Klar att äta! Krämig och chokladig! På bästa vis, tillfredställer vilket choklad/sötsug som helst (iaf mitt och det är inte nådigt när det väl kommer vill jag lova!)

Chokladgröt orginal style!
1 dl gryn + 2,5 - 3 dl choklad havre-eller sojadryck.
In i micron i en tallrik eller koka på spisen.

Som sagt, dämpar vilket galet chokladsug som helst! :)
Hoppas verkligen du testar och du får jäääätte gärna säga vad du tyckte sen! :)

2013-02-06 @ 19:22:11
URL: http://marslammet.blogg.se
Anonym

Davosgröt med hallon eller hemmagjort bröd med frön, aprikoser, äpple och morot med skinka, keso och gurka på :) + det obligatoriska teet! :)

2013-02-06 @ 20:19:59
Anonym

Det är nog ingen som vill stoppa livet för att prioritera maten och behandling, men tror man ofta måste "offra" en del av livet och friheten för att komma ur ätstörningen. Såsom vid andra sjukdomar kan behandlingen vara riktigt tuff. Men kanske missuppfattade jag din mening..?

2013-02-06 @ 21:29:57
Mikis

Jag brukar äta äpple, yoghurt med äggvitefluff, eller aprikoskräm till mellis. Ibland smörgås :) Gud, idag har det inte gått så bra med mellisarna. Eller, jag åt bra mellis på förmiddagen, men efter lunch slarvade jag och var utan mat mellan klockan 12 och typ 17:30. Var JÄTTEHUNGRIG då och åt middag lite för snabbt. Nu har jag inte ätit något kvällsmål. Men jag är inte hungrig. Kanske okej att låta bli i sådana fall?

2013-02-06 @ 21:42:31
URL: http://mikismat.blogg.se
Elin

Brukar oftast bli frukostmat! Fast inte gröt... Mer knäckebröd med något gott pålägg och sen frukt. Tråkigt men sant!

2013-02-07 @ 07:54:38
Anonym

Det är supergott att bryta ner en äpple/kanel-bar i kvarg eller yoghurt :)

2013-02-07 @ 08:47:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0