Magnum

Snö, snö och lite slask på det. Även ifall vintern är rätt avkopplande och inte för så mycket bekymmer med sig så kan jag ändå inte låta bli att längta ihjäl mig efter vår och sommar. Uteserveringar, glass vid havet och fräkniga kinder. 
Mitt mående varierar fruktansvärt mycket beroende på årstid och väder som ni nog har förstått. Tycker det är rätt skönt att kunna sitta inne och mysa när vädret inte tillåter något annat. Men så fort solen tittar fram så kryper de där förbaskade känslorna fram och jag kan liksom inte med att sitta inne. Tillåter inte mig själv det. Varför är det så egentligen? Man borde få sitta inne hur mycket man vill, oavsett om det är sol eller regn. Och visst får man det, men samtidigt vill man passa på när solen väl är framme. Knasigt det där. 
 
Fast när jag tänker efter så vet jag nog vad jag föredrar.
Regn och rusk jämfört med en glass på bryggan. Valet är enkelt. 
 
 
Mayan Mystica! Guds gåva till folket. 
 
För några sommrar sedan åt jag säkert fyra magnum glassar i veckan. Brukade byta ut mina närdingsdrycker till en glass(ar) istället. Och tur var väl det, för sedan envisades de med att ta bort min favorit ur sortimentet. Får helt enkelt ge mig ut i glassdjungeln på nytt när tiden väl är inne. Fast det räcker med att glassen smakar choklad, sen brukar jag vara nöjd. (Och saltlakrits & pistage, såklart). Kunde jag njuta av glass på den tiden kan jag väl njuta av det med? Var ju för tusan i samma sits då som nu, så förstår inte vart skon klämmer. 
 
Fast glassen får vänta lite till. Inte pga av rädsla, snarare pga av kyla. Är lik en isbit ändå och behöver allt annat än just det. Får nöja mig med andra gottigheter sålänge.
 
Puss


Kommentarer
Elin

Ååååhhhh, glasssss!!!!! Det är ju helt klart det bästa med sommaren. Efter sol, jordgubbar och vattenmelon :)

2013-02-17 @ 20:49:30
vonskareng

hur äter du egentligen under en dag nu för tiden?=)eller jag menar hur många ggr per dag och så? tycker du verkar vara himlans duktig! hejja dig!

2013-02-18 @ 07:55:16
URL: http://vonskareng.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0