Sjukling

Samtidigt som jag är lätt i kroppen så har jag aldrig kännt mig tyngre. Benen är som två stockar som är omöliga att lyfta och huvudet känns likt ett bowlingklot. 
Efter att ha gått på helspänn i en vecka så tillåter sig nu kroppen att slappna av. Den har nog inte hunnit det tidigare. Över trettioåtta graders feber och en svullen hals. Tack för den liksom! Tur att jag är på världen bästa rehabiliteringsställe för att kurera mig över helgen. Ska inte göra någon nytta för fem öre. Bara ligga och gotta mig i soffan framför brasan och kolla på tv! Och äta massa god mat, såklart. För så pass mycket energi har jag kvar i min lilla kropp så jag orkade ställa mig och laga god familjelunch minsann. Nog för aptiten inte var så värst stor, men då är det tur att man man äta för att det är gott – trots att man inte är hungrig. Och kroppen behöver ännu mer energi när den är ur balans för att kunna reparera sig. Sen går det åt en del energi att till att knappa på datorn också må ni tro! 
Har föresten återupptäckt den oslagbara kombinationen ris+soyasås. Juuust sayiN. Har alltid vart lite av en såsälskare faktiskt. Tycker om alla såser föutom bea, typ. Rödvinssås, currysås, pepparsås... kan äta det som soppa! Fast godast är det om man blandar det med massa ris eller liknande. Drömmåltiden. Eller ja, perfekt stekt fläskfilé och god sallad fick plats på tallriken idag också ;) 
 
 
Ska få tummen ur och börja med en fetingkurs inför nya jobbet. Sisådär 20 quiz som ska klaras av! Suck. Långa kurser på engelska. Lika bra att börja med en gång. 
Ikväll blir det räkmys och melodifestivalen. Lagom lördagssyssla när man är sjuk och ynklig.
Vad ska ni hitta på idag?


Kommentarer
isa

krya på dig sötis! Låter som ett rätt skönt sätt att spendera en sjuk helg på ;) kram!

2013-02-09 @ 17:50:06
URL: http://cookiedough.spotlife.se
Elin

Oh, du får krya på dig! Njut och låt kroppen repa sig från sjukdomen!
Jag ska njuta av god mat och låta kroppen ta hand om maten på ett bra sätt inför träningen imorgon :) kram!

2013-02-09 @ 17:56:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0