Upptagen med att leva.

Fick ett sms sent igår. "Kan du börja sju i morgon istället?". Huuuh. Upp klockan sex och nu är nio timmar på jobbet avklarade. Rätt mycket i min situation. Men tänka sig.. ändå är jag pigg som en mört. Vet inte vartifrån min energi kommer ifrån. Tog med mig frukosten till jobbet och lunchen kunde intas i luugn och ro. Gjorde mig en god sallad på jobbet. Kyckling & biff-sallad. Föll mig rätt bra i smaken! 
 
Mycket jobbsnack. Förlåt. Men för tillfället känner jag mig lite oinspirerad
 
Varför?
 
Jag tror att jag har svaret. 
Jag är inte frisk på milslånga vägar. Tokig vikt och mycket tankar kvar. Men jag har liksom inte tid att tänka på mat och ätstörning. Det är så mycket annat som tar upp mina tankar just nu. Mycket med jobbet och allt runt omkring. Jag är för upptagen med att leva, känns det som. (Trots att det enda jag gör för tillfället är att sova, äta och jobba..haha).
 
 
Tar ett kliv från äs för var dag som går. Har upptäckt att livet inte behöver kretsa kring tider och mat. Kan till och med komma på mig själv att inte ha tänkt på mat på flera timmar. Låter sjukt, men bara det är ett stort steg för mig. Annars tänkte jag på mat i olika former var och varannan minut. Antingen handlade det om planering, tider eller ja, allt.
 
Man kan ju "hoppas" att jag fortsätter vara oinspirerad. Haha. Det tyder ju bara på att jag är på rätt väg.. bakslag kommer, men jag hoppas att det dröjer! Just nu vill jag leva och må bra. Tycker att jag är värd det!
 
..har föresten hållt mig till veckans bestämmelser från Kbt´n. Extra mål – varje dag. Faller sig naturligt nu för tiden. Lovely! 
 
Ha en fin kväll. PUSS
 
 
 


Kommentarer
Ida

Go for it!!

2013-02-26 @ 20:16:37
URL: http://Skeptisk.blogg.se
emma

Åh, jag känner igen mig i det där. På ett sätt är det nog BRA att ha tokigt mycket att göra, eftersom man tvingas fokusera på ANNAT än äs, kommer in i rutiner etc. Bara du inte springer rumpan av dig (bokstavligen) så kanske det är lite mediterande. Slit inte ut dig bara, och passa på att inspireras av friska människor runt omkring dig!
Stora kramar!

2013-02-26 @ 20:21:47
URL: http://www.ungefaer.blogg.se
Genus

Är så glad för din skull! Du är så stark, snart försvinner även de sista konstiga tankarna! Håller i tummarna för dig. Och, om du inte redan varit där... välkommen i på-tok-tidigt-uppe-gänget ;-)

2013-02-26 @ 20:23:27
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
Elin

Blir så himla glad av att gå in här och se vilka framsteg du gör!! Även om du inte är frisk (vem är helt frisk egentligen??) så är du en sån inspiration till att allt är möjligt om man vill!!! Kraaaaam!!!

Svar: Känns bra att höra!! Och du lär få kika på fler framgångar med tiden ;)
KRAM
Cecilia

2013-02-26 @ 21:42:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0