År tvåtusentretton & Löften.

Nyårslöften hit och nyårslöften dit. Sådant är till för att brytas. Man sätter ofta upp på tok för höga mål för sig själv. Allt eller inget. Och ofta blir det allt – för ett tag. Sedan tröttnar man och man ångrar alla mål man satte upp för sig själv. Realistisk måste man se till att vara. Vilket är precis vad jag har vart i år med mina mål. 
 
Under 2013 vill/ska jag;
 
– Vara  extra snäll mot mig själv. 
– Resa utomlands.
– Vara mer öppen och mottaglig för nya förslag. 
– Gå upp till min målvikt. (Är jag orealistisk där? Don´t think so). 
– Sluta grubbla och oroa mig så förbannat mycket.
– Påbörja en kurs och flytta iväg. (Det är vad jag vill, inte vad jag ska. Stor skillnad). 
 
Sedan har jag tusen andra saker jag vill få gjort innan nästa år. Men det skriver jag inte ens upp, för det vet jag att jag kommer att fixa. :) Tänk vilket omtumlande år det har vart ändå. Men jag tror att jag mer eller mindre var "tvungen" att ha ett sådant här kaotiskt år för att faktiskt ta mig upp på riktigt. Tidigare har jag gått i ett mellanläge och pendlat mellan friska och sjuka tankar, dagligen. Var på något sätt tvungen att falla till botten för att inse vilket skitliv det faktiskt är – för att sedan börja leva på riktigt. Ja, ni förstår. 
 
 
Tror fortfarande på; Det finns inget ont som inte har något gott med sig. För visst stämmer det? Alltid lär man sig nya saker och oftast (förhoppningsvis) kommer man ur sina svackor starkare än vad man var innan. Så känns det åtminstånde för min del. 
 
 
 


Kommentarer
Sara

Man ska sträva högt men inte så hög att man inte uppnår målen. Då blir det bara till ett misslyckande och man klankar sig själv. Låter som du har satt upp bra mål för detta nya år. Själv funderar jag fortfarande över mina :)
Kramar

2013-01-01 @ 17:57:50
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com/
Anonym

Hur många kilon upp måste du innan du nått din målvikt? :-)

2013-01-01 @ 20:39:13
Hanna

Det är så kul att någon tycker jag ger bra råd. Jag tror att vi alla vet mycket och är kloka men vi har svårt att applicera våra råd och vår kunskap på oss själva. Jag glömmer i alla fall ofta bort att allt jag säger till andra borde gälla mig också.

Zombie tackar och bocker för kommentaren, han tycker han är söt han med=)

2013-01-01 @ 22:53:33
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se
ellen

Klart du fixar din mål vännen, jag VET att du kan!
Var rädd om dig, ge järnet och ha en fin dag vid stekbordet!;)
KRAAAM!

2013-01-02 @ 12:10:43
URL: http://sandal.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0