Att ställa in sig

Är trött på att bli grinig när saker och ting inte går min väg. Fast samtidigt tycker jag att det är okej att bli grinig då gästerna är sena och maten står framdukad på bordet. Tiden tickade iväg och jag tröttnade på att vänta. Men det fick jag göra ändå. Jag överlevde väntan och det kanske bara är jag som stör mig då jag själv aldrig är sen. Eller så är det bara jag som stör mig för att jag är fäst vid mina tider. De andra reflekterade inte så mycket över det medans det för min del satte igång hjärnan så jag blev helt snurrig. (Aaaandas, Cecilia)

Har märkt en skillnad på mitt mående och uppträdande vid olika situationer. När jag vet att saker inte kommer bli som de brukar så går det okej. Då accepterar jag läget och följer med. Just för att jag är inställd på att vanor kommer att brytas.
Men när jag har ställt in mig på att det ska bli som de brukar, fast än att de inte blir det, blir det kaos.
Det kanske är lika bra att ställa in sig på att varje dag kommer att bli annorlunda. Kanske accepterar livet och alla dess oförutsägbara situationer bättre då. Tror nog det.
 
Tacolunch med mysig utsikt
 
Nu är jag i allafall mätt och belåten. Och idag var jag ruggigt nära på att äta ett fulländat tacoskal må ni tro. Inte riktigt – men nästan! :) Det bästa med det hela är fortfarande majsen.. just sayiN. Och gick det bättre den här gången jämfört med förra så ska jag nog kunna ordna till ett fulländat skal nästa gång skulle jag tro. Ett steg i rätt riktning varje gång. 
 
Tog mig ut på en promenad förut trots alls. Vindstilla, duggregn och en fantastisk dimma. Återigen kliade det i mina fotofringrar. Ni ska få lite foton senare. :) Nu ska jag iväg till affären och fixa räkor inför kvällen. Gott, så gott! :) Vad äter ni denna fredag tro?
 
Puss & Kram
 


Kommentarer
Maja

Gillar inte heller när andra blir sena, är dock inte lika fäst vid mattiderna som jag var förut, vilket känns jävligt gött.
Vad innebär ett fulländat Tacoskal för dig? Här hemma brukar vi inte ha så mycket, på mitt tar jag ost, tomat och gurka.. xD
Ikväll blir det fläskfilé här hemma, nomnom!
Kram! <3

2013-01-04 @ 16:19:53
URL: http://cuilenya.blogg.se
Sandra

sv: åh tack :) ser framemot att planera i den.

har också väldigt svårt för att scceptera när saker och ting inte riktigt blir som det var planerat. Men har blivit så mkt bättre sen jag började med KBTn, får dock påminna mig själv rätt ofta att jorden faktiskt inte går under...
hoppas middagen blev mysig trotts väntan<3

2013-01-04 @ 16:25:26
URL: http://daysofmine.blogg.se
Daniella

Åh, så gott med tacos!
Du verkar kämpa på bra. Jag med! Idag ska jag mamma och pappa köpa hem stenugnsbakad pizza från stans finaste pizzeria. Håller tummarna för att ångesten ska hålla sig borta.

Kram!

Svar: Det var SÅ gott! :)Åhå, det klarar du så bra såå tror jag :) Vilken är favoritpizzan?

Kram
Cecilia

2013-01-04 @ 16:36:32
beayourdreams.blogg.se

Har man liksom bestämt en tid så förväntar man ju sig att folk kommer då! I måndags t.ex. åkte jag till min kompis och två andra skulle komma vid 21.. De dök inte upp förrän vid 22 och hade då inte jag smsat och kollat läget hade de inte hört av sig! I feel you..

Majs är ju så himla smask! Nästa gång blir det ett fulländat skal, I can feel that! Tror på dig :)

Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska äta än, familjen åt precis tydligen (korv med bröd), så vi får väl se vad jag knåpar ihop ;] Vad ska du äta?

Kram!

2013-01-04 @ 16:50:46
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
emma

Du, jag stör mig fortfarande på förseningar. Som när jag var bortbjuden på middag till klockan sex, och maten serverades vid nio... GAAH! Svinhungrig och sur, haha, charmig middagsgäst. Sambo klappade lite diskret på mig och försökte låtsas som ingenting stackaren. Majs är lööövely!
Kram

2013-01-04 @ 19:25:45
URL: http://www.ungefaer.blogg.se
Mia Olsen

vad menar du med fulländat tacoskal? äter du du bara etthalvt annars eller vaddå? :)

åter igen, hoppas du vågar testa brödet och att du verkligen ger järnet nu! du är så jävla bra så du anar inte, du ska bara ut, hela du ska ut!
kram

2013-01-04 @ 19:33:53
URL: http://marslammet.blogg.se
emma

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2012/12/26/ankomsttid-2/

Hahaha, läs den länken angående gäster i tid ;)
<3

2013-01-05 @ 10:01:09
URL: http://www.ungefaer.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0