Frullesnack...igen!

Kul att så många orkade dela med sig av sina frukostvanor. Och nu kan jag härmed fortsätta med min frukost ett par år till utan att känna mig hopplös som inte varierar. För trots att det åts väldigt mycket olika saker hemma hos er så lät som fortfarande som det blev samma rätt ofta. Så jag verkar inte vara ensam ;) 
Fick även lite inspiration till vad jag ska prova mig på (någon dag). Det var många goda förslag som lockade mig lite extra. Tack för det, tack för det. 
 
Saker jag vart insnöad på:
– Knäcke, ägg och kaviar
– Toast med olika fyllningar
– Mjölk och geggiga flingor
– Omeletter
– Rostade mackor med ost
– Knäcke med smält ost
– Ägg, ägg, ägg (Löskokt och sunny side up)
 
 
Läste man där uppe så kan man se att jag har varierat mig genom åren trots allt. Men varje period har suttit i under sisådär ett år. Haha. Men säg att jag blir 80 år, ja då har jag yttligare sextio frukostar att snöa in mig på. ;) Gott om tid för att prova nytt med andra ord!
 
Saker jag ska prova på inom kort;
– Overnight oats
– Kakaogröt
– Bananpannkakor
– Mackor med jordnötssmör + banan. 
– Mannagrynsgröt
– Moccagröt
 
Det var det värsta. Väldigt mycket grötfrullisar jag ska plöja mig igenom. Kanske börjar redan i morgon då jag ändå inte har tillgång till "min" frulle. ;) Puss


Kommentarer

här blir d manna eller grahamsgrynsgröt imorgon med keso och mjölk, sylt, torkad frukt + rostade saltade nötter :)

Svar: Åhå, den lät dock INTE illa du. :) Lät supergott!
Cecilia

2013-01-17 @ 16:36:44
Elin

Ojoj, blir spännande vad det blir för gröt! Läste nån dag att det är gott att riva i äpple och ha kanel, ska tydligen smaka äppelpaj ;)

Svar: Haha, det får nog bli davosgröt som blir först ut ;) Hade faktiskt både äpple och kanel på min gröt senast. men inte tusan smakade det äpplepaj ;) haha
Cecilia

2013-01-17 @ 20:16:19
39

Hallonostkakapaj! Godaste någonsin.

2013-01-18 @ 04:19:25
URL: http://deerheart.blogg.se
Elin

Haha, vilken besvikelse!!! Då ska jag inte testa det ;-)

2013-01-18 @ 18:20:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0