Man lär sig med tiden!

Lyckad förmiddag på stan. En energigivande sådan. Har verkligen lärt mig att man ska umgås med personer som ger energi och inte tvärtom. Otroligt viktigt det där! Något jag dock inte har lärt mig är fortfarande att tacka nej. Haha. Och jag som sa senast i morses att jag skulle tänka mer på mig själv. Hoppar med andra ord in yttligare några timmar tidigare på jobbet än vad jag hade räknat med. Lika bra det, så jag kan sticka iväg på alla mina drömresemål ;) Får tänka så när energin tryter framåt småtimmarna! Gäller ju att vara positiv när det väl går liksom.  
Något annat som är positivt med att börja den tidigare tiden på jobbet är att jag inte alls blir lika fäst vid mattiderna. Börjar jag den sena tiden och äter kvällis innan jag åker så "måste" lunchen vara på en viss tid för att jag ska hinna äta det där sista målet också. Men då jag nu har med mig till jobbet istället så kan jag äta när jag vill och då spelar det ingen roll om lunchen intas en timma senare. Planeringshjärna, hej!!
 
Lunch
 
Lagom mätt + lite till. Pjuh. Så idag slipper ni ett klagoinlägg. Haha. Tänka sig vad lite mat kan påverka ens mående. Både till det bra och det dåliga. Lagom verkar i allafall vara det bästa i alla lägen. Gällande det mesta. Men så var det bara det där att lära sig vad "lagom" innebär. Allt är relativt och det är nog olika från stund till stund. Men som den vanemänniska jag är så har jag svårt att reglera intaget beroende på behov. Vilket i sin tur resulterar till att det nästan aldrig blir just lagom. Detta gäller dock främst vid frukost/kvällis. Jag tar det jag brukar, vilket i och försig brukar räcka och bli över. Men vid lunch brukar jag vara duktig på att lyssna till mina behov. (Förutom igår..) Med tanke på att lunchen varieras så har jag aldrig några exakta mängder att gå efter och då kan jag ta om, ta mer och ta om igen. Ja, äta tills jag är lagom mätt helt enkelt. 
 
Nä, nu svävade jag iväg rätt rejält. Dags att åka till jobbet! Hörs i morgon bitti. Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0