Mot Halmstad

Godmorgon!
Börjat vakna allt tidigare nu för tiden. Har börjat uppskatta det, faktiskt. Rätt mysigt att strosa runt här hemma på morgonen och fixa å dona. Man får gjort rätt mycket mer när man är uppe med tuppen! Fast energin kanske inte tackar mig lika mycket. Dock kan jag inte förstå de personer som vaknar halv fem och dessutom går upp för dagen. Pjuuuh. Sådan morgonmänniska är jag dock inte. 
Fredag mitt i veckan för mig nu. Känns som det var nödvändigt att jag fick yttligare några dagars ledighet. Kändes som det kom i rättan tid. För att finna balans igen. Märker hur jag lätt tappar fokus när jag jobbar. Känner mig stressad och på något sätt, omedvetet, går det alltid ut över fel saker – maten. Har fokus på fel saker, trots att jag inte vill.
 
Åker ner till Halmstad idag och blir kvar där tills på fredag. Det känns..utmanande! Men samtidigt nyttigt och förbannat mysigt. Allt känns lite lättare nu när jag har öppnat mig och erkännt saker jag inte klarar av. Hade jag inte öppnat mig så vet jag att konekvenserna hade blivit helknasiga. Det hade istället blivit en utmaning som hade fått mig att backa bakåt. Ingen bra idé.
 
 
Nu svävar jag iväg känner jag. Behöver frukost i magen innan jag kan tänka ordentligt igen. Undra vad det blir till frukost i morgon? Ska inte ta med mig en enda smula när vi åker iväg. (Som jag brukar göra). Misstänker att det blir vad som helst men inte min frukost i allafall. Haha. Räknar med en något enklare frukost. 
Men det roliga är att jag verkligen kan uppskatta "enkla" frukostar när jag är iväg. Frukost här hemma i soffan är verkligen något extra. Men ibland kan frukost hos någon annan vara minst lika gott. Oavsett vad det är. Här hemma hade jag aldrig "bara" fixat en simpel macka om jag hade tid att fixa något annat. Men det är kanske just därför jag uppskattar en simpel mackjävel när jag väl äter det. 
 
Babbel babbel. Kanske ekar lite tomt här under dessa dagar. Men ska försöka fixa lite inlägg från mobilen. Puss
 


Kommentarer
Elin

Härligt att kunna åka iväg och njuta av annan frukost ibland också, ett stort framsteg för dig. Ja det tycker ja iallafall, som ser det utifrån! Även om det kanske inte är en av dina utmaningar, så är det ju ändå en liten utmaning i sig!

Ha en härlig dag, kram!

2013-01-16 @ 10:07:29
Rebecca

Brukar ha chokladsmak :)

2013-01-16 @ 10:31:46
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
deniiise :)

Åh, välkommen till Halmstad du! :)

2013-01-16 @ 13:37:49
URL: http://flikkand.blogg.se
Maja

Hoppas att du får det jättefint i Halmstad nu! :D
Sv: Saken är den att jag inte tröttnar på min frukost, men som sagt, en stor anledning är ju att jag är rädd för att variera eftersom jag inte vet hur mycket jag ska äta av andra saker så att det blir likvärdigt min vanliga frukost.
Kram! <3

2013-01-16 @ 15:18:31
URL: http://cuilenya.blogg.se
Ida

Försök varva ner i både kropp o knopp, njut av Halmstad och gör det bästa av det! Att öppna sig o va ärlig om sina svårigheter är en styrka och det underlättar ofta både för en själv och de runt om en. Du är på rätt väg!

Här njuts det av De vackra vädret idag! Härligt när solen tittar fram!!

Ta hand om dig! Kram

2013-01-16 @ 15:56:18
URL: http://Skeptisk.blogg.se
39

Hur gammal är du förresten? :)

2013-01-16 @ 20:25:54
URL: http://deerheart.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0