Förmiddagssol blev till kvällssol.

Vad hände klockan elva, prick? Blodsockerfall – igen. Fattar nada.
Fick lägga mig och sova en stund för att samla krafter. 
 
Annars har jag suttit ute i gräset hela förmiddagen med en go tjej som också bor här. Kul att binda lite nya kontakter. Skönt att prata om andra saker som hör livet till. Vänner, resor, intressen.. Sådant behövs när man annars omger sig av så mycket sjukdom
 
Efter mellis (digestive+pålägg. Standard på helgerna) så fick jag åka på en rulltur. Fått komma ut en del de senaste dagarna vilket jag är glad för. Tog oss ner till stranden och en sväng förbi affären. 
 
 
Har föresten fått en liten förkärlek till Ugglor, som ni kanske märkt. 
Såå vad passar egentligen bättre än en uggle-korg/ask? Flätade ihop rester på olika papper. Och Voilá! 
Har även pysslat ihop lite burkar med hjälp av konserver. De får ni se i morgon! (Detta har visst blivit en pysselblogg. Sorry för det. Haha). 
 
Har pratat en del med personalen idag. Försökt ta hjälp. Ja, försökt. Tycker det är svårt att bara gå och prata. Jag har alltid varit lite av en "Jag-kan-själv-tjej". Vilket de märkte rätt fort. Därför ser de till att söka upp mig istället för att jag ska söka upp dem. Jag stänger in mig själv. Blankt, ni vet. Stänger av. Bara gör. Yallayalla. En dag ska väl jag också lära mig. 
 
Snart middag. Och ikväll blir det film. Hoppas ni har en fin lördag vänner. Kram. 
 
 
 


Kommentarer
m

gillar att kika in på din blogg! :) Capiokonceptet verkar toppen, kommer om någon dag! Lite nyfiken på vad det kan vara för mellanmål och kvällsfika. tycker det är extremt bra med variation och det verkar de ju köra på där nere? Kramkram

Svar: Nämen se där ja :) Vart bor du någonstans ? :) Det får du se när du kommer hit ;) Det är en hel del olik saker! Kram.
Cecilia

2013-07-06 @ 15:53:03
Elin

Att du har tålamod till att sitta och hålla på med sånt där pyssel. Jag blir tokig om det blir ett minsta fel och skriker väl valda ord ;-) Men du verkar "pysslig" av dig och det blir ju superfint! Jag borde lära mig så jag har något att lägga kakorna i som jag ska skicka ;-) haha

Svar: haha fattar inte heller det. MEN så kul det är ;) Åh. Ja. Gör mig en söt liten korg ;)))
Cecilia

2013-07-06 @ 17:35:54
Anonym

Hur ser matschemat ut? eller en matdag med tider? kn du skriva upp hur ni äter (vet att de är olika frukostar och mellis) men skriv upp hur ni äter <3=)

2013-07-07 @ 09:13:30
F

Hur många digestive serveras till mellanmålet? Och med vad för typ av pålägg?
Jag är egentligen döförälskad i digestive, men har inte ätit ett enda sen jag blev sjukt. Skulle därför vilja våga på att testa igen, just som ett mellanmål men är rädd att det ska bli för mycket resp. för lite.

Ursäkta all kommentarsbombning men som sagt, jag samlar kraft på din blogg.

2013-07-07 @ 13:18:16
URL: http://martafanny.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0