Början på något nytt

Har inte hunnit känna efter än. Och det är väl lika bra. 
 
Samtidigt som det ringde så sattes låten på som jag lyssnade på under den bästa sommaren i mitt liv. It´s a sign, right? 
måndag börjar resan till mitt liv. Försvinner iväg till Capio i Varberg. Har hört mycket gott om det stället och jag får faktiskt säga att jag är glad att jag kommit in där. De verkar veta sin grej. Känner mig trygg redan där. Men samtidigt så är jag förbannat jävla nervös. Nervös inför det okända. Äta, sova, äta.. och repeat! Dagarna kommer gå ut på samma saker. Men det är bara för en tid. Tåls att upprepa det med. Detta kommer reparera både in och utsida. 
 
Har ett tungt jobb framför mig. Men nu är jag så sjukt trött på detta så det får liksom kosta vad det kosta vill. Tänker inte klamra mig fast vid det jag tror är rätt längre. Jag har provat på det sjuka ett bra tag nu, så nu är det dags att prova något nytt! För magkänslan säger mig att jag kommer trivas bättre med det nya.
 
 
Och så försvann hela den sommaren på ett kick. Men vad är en sommar om man jämför med ett heltliv? Inte ett skvatt. Det får ta den tid det tar. Hälsan och jag ska liksom hänga ihop livet nu.
 
Pust. 


Kommentarer
Svea

Åh det kommer bli bra för dig!! Visst kommer det vara jobbigt, det tycker alla. Men du kommer fixa detta, bara kämpa på och ge aldrig upp! Min allra bästa kompis är på Capio i Varberg just nu :)

massa massa stryka och kramar

Svar: Se där ja! Då lär jag träffa henne :) Tusen tack. Kram!!
Cecilia

2013-06-04 @ 16:11:12
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/
Anonym

Jag tror det kommer bli jättebra! Du är så klok och fin och förtjänar verkligen att leva på riktigt! Gör ditt bästa för du KAN!! Kramar<3

Svar: Jag tänker gå all in!! Kram. :)
Cecilia

2013-06-04 @ 16:28:18
juliajensen.se

Cecilia, fan vad bra gjort av dig!!! Märker man att man inte klarar det själv så finns det ju inga andra alternativ än att söka hjälp, och det var väldigt klokt av dig att komma till den insikten.

Glöm inte att du trots allt gjort mycket själv på egen hand, nu får du bara den sista knuffen som kan ta dig över den värsta tröskeln och sedan börjar den riktiga resan mot ditt nya, bättre liv.

Ta vara på denna möjligheten nu, kämpa inte emot och försök att bara flyta med. Kram på dig!!

2013-06-04 @ 17:08:06
URL: http://juliajensen.se/
Viccy

Du kommer att gå starkare ur det här, tro mig! :) <3

2013-06-04 @ 17:14:58
URL: http://springaren.blogg.se
Ida

Har hört bra om Varberg, som du säger-de vet vad de pratar om! Visst är det ett helvetes jobb du hat framför dig, men du kommer inte att behöva dra hela lasset själv! Som du skrev i ett tidigare inlägg, bara det att slippa alla planer o tvång runt vad du ska äta, att få allt serverat, att ha vila på schema och någon som förstår när de kryper i benen av rastlösheten, och förhoppningsvis kan hjälpa dig att ta dig igenom de värsta krypandet. Kroppen kommer vänja sig och tillåta dig att vila efter ett tag-ge dig tiden! Lätt för mig att sitta är o skriva, men jag tror på det jag säger, jag tror på varbergs behandling och framförallt-JAG TROR PÅ DIG!

Sommaren "försvinner" inte, den ter sig lite (mkt) annorlunda än du tänkt/planerat. Sommaren kommer med liv-ditt liv:)

Styrkekramar i massor!!

2013-06-04 @ 17:18:37
URL: http://Skeptisk.blogg.se
Li

De är jääääättebra !
Sååå glad att du ska dit,sååååå glad!
De kan verkligen sin grej,det är vackert å personalen är fantastisk!
Mysiga rum,så fantastiskt duktig kock,go mat,omgivelser to die for,behandlare riktigt bra ,man kan göra allt där,samtidigt mysa av att göra inget.
Åh,vad glad jag är att du får komma dit det är du band mej värd vackra människa !

Kram

Svar: Det är verkligen en fin omgivning. Håller med! Härligt att höra att kocken är duktig åtminstånde ;) Det känns bra detta! Kram och tack.
Cecilia

2013-06-04 @ 17:40:14
helene

Spännande! :) En bra investering för framtiden. Kommer du hinna/vilja blogga när du är där tror du? ^^

2013-06-04 @ 20:22:52
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Elin

Jag kan inget annat än att hålla tummarna för att det blir så bra som möjligt!! Kram!!

Svar: <3
Cecilia

2013-06-04 @ 20:58:58
lilla hjärtat

Se detta som början på ett helt nytt liv. Det kan bara bli bättre och sedan vad kan vara bästa stället än Varberg med sol, sand och hav att vila och bekämpa anorexian på. Du får se detta som en resa till det LIV du är värd och längtar till.
Ta vara på tiden och allt vad den kommer att ge!
Tror på dig <3
Kramar!

2013-06-04 @ 21:21:35
URL: http://littlegirlsheart.blogg.se/
Ronja

Hej Vännen! Har själv varit där på behandling för några år sedan.Jättebra ställe,super personal,jättegod mat! Vet du vilken behandlare du ska ha? jag hade en som heter Rickard:) Jag ska flytta ner till Varberg på fredag,om du vill och orkar framöver så kan vi gärna träffas:) Maila mig gärna! STORA varma kramar:)

Svar: Härligt att höra!! :) tror att jag ska trivas. Åh, se där ja! Ska du plugga eller vad ska du göra ? :) Go du är. Mailar i så fall! :) Kram till dig :))
Cecilia

2013-06-04 @ 21:55:49
Hanna

Så klokt! Vad är en sommar jämfört med ett helt liv. Allt blir säkert bra i slutänden. Om inte är du i alla fall en erfarenhet rikare och väldigt mycket starkare :-)

2013-06-04 @ 22:38:25
URL: http://halsopalatset.blogg.se/
Sara

Fina Cecilia!

Jag förstår att det känns läskigt och nervöst att åka iväg när du inte riktigt vet vad du har att vänta eller hur allt kommer att bli - jag vill dock lugna dig med att det KOMMER att ordna sig. Du behöver inte fundera på hur du ska göra med matschema och så vidare senare - det kommer att lösa sig. Capio Varberg är heller inte så extremt som vissa andra ställen, vilket minskar risken att bli fixerad vid mängder och dylikt.

Min uppfattning är att Capio Varberg är bland det bästa (om inte faktiskt det bästa) behandlingshem för ätstörningar som vi har i Sverige. Dessutom är ju läget perfekt - bara det kan ju göra att det känns lite bättre, alltså att havet och naturen finns så nära inpå, istället för ett kalt sjukhusområde.

Var inte rädd, Cecilia, du kommer att fixa det här och det kommer att vara värt det.

Var rädd om dig, fina du.

<3

Svar: Nej, de känns inte så extrema.. de känns mer moderna, om man säger så. Man är där på sitt egna initiativ och det känns lite som; "Skyll dig själv om du fuskar, men vill du så hjälper vi dig hela vägen..."Åh, det känns tryggt att höra! :) Och ja, det ligger på världens finaste ställe. :) Inga sjukhusrum där inte..

Tusen tack och kram. <3
Cecilia

2013-06-05 @ 10:02:35
Sandra

Lycka till tjejen. Det kommer gå bra för dig & du kommer bli så stark av detta. Och som du skriver vad är en sommar mot ett helt liv? STYRKEKRAMAR

2013-06-05 @ 10:23:21
URL: http://www.saaka.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0