Chiafrön.

Två matskedar Chiafrön sägs motsvara en laxfilé när det gäller innehåll av omega 3. Synd bara att jag inte är i behov av omega 3 då jag är lite av en laxoman. Men alltid bra att veta!
 
Fem gånger mer kalcium än mjölk, tre gånger mer antioxidanter än blåbär, femton gånger mer magnesium än brocccoli, innehåller mycket vitaminer och mineraler och är helt glutenfritt
Yttligare ett superfrö alltså? Kunde inte låta bli att prova då jag hört mycket spännande om just chiafrön
 
Hur äter man de då?
De går att baka med, göra pudding på, ha i müslin eller strö över salladen. 
 
Min personliga favorit?
Chiapudding. 
 
2-3 msk chiafrön
2 dl mjölk (mandel, kokos, havre, vanlig..)
2 msk kakao
Sötning 
Mosade jordgubbar (eller banan)
 
Blanda ihop allt och låt svälla över natten. Släng på massa bär och ät som en del av frukosten. 
 
 
Kul att prova. Men ärligt talat; Fungerar alla dessa superbär? 
Egentligen är det strunt samma. Är det gott – ät. Finns det andra godare saker, men som inte sägs vara lika nyttiga – ät då det. Och om det så är chiafrön, goji, blåbär, cornflakes, cocopops spelar ingen roll. För likaväl som man ska äta för kroppen ska man äta för själen. Viktigt!!
 


Kommentarer
Ronja

Hoppas att du vill berätta vilket behandlingshem du ska till och när kommer du att starta behandlingen? Varma kramar från en trogen läsare

Svar: Självklart ska jag säga mer snart! :)
Cecilia

2013-06-01 @ 19:13:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0