Here we go.

Vaknade tidigt
 
Inte så konstigt. Har stängt väskan (väskorna), ätit en sista favoritfrukost och snyftat i några omgångar.
Nu är det bara det jobbigaste kvar. Kramkalaset
 
Är totalt livrädd. För det är okej att erkänna va? Men samtidigt förväntansfull.
 
 
Åker om en timma. Sedan lär det bli full fart. 
Och nästa gång jag sätter foten i detta hus. Ja, vem är jag då? Hur mår jag då och hur långt har jag kommit? Och framförallt – när blir det? Satan mina vänner. Nu tänker jag tuta och köra. 
 
Och snälla; släng en tanke till lilla mig idag. En styrketanke

Hörs kanske ikväll. Kanske i morgon eller kanske om en vecka. Finns på mailen om det är något speciellt. Kram.


Kommentarer
Svea

Du får en massa styrketankar och kramar från mig! Detta kommer gå bra, du kommer fixa detta! Du är stark och en riktig kämpe. Ta emot all hjälp du får och ge aldrig upp! Massor av styrkekramar och tankar åt dig nu!!! <3

2013-06-10 @ 09:35:06
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/
juliajensen.se

Åh Cecilia, detta kommer bli riktigt bra ska du se!! Klart man är livrädd, det förstår jag mycket väl, men det kommer släppa så småningom.

Du är stark, och ta till vara på det under hela behandlingen så kommer du komma hem som en helt ny människa. Tänk så skönt egentligen, att lägga ifrån sig ansvaret till någon annan och bara göra det man blir tillsagd att göra. Även fast det kanske inte är den friheten du önskar är det trots allt en typ av frihet, just nu i alla fall.
En frihet för hjärnan skulle man kunna säga med tanke på att när du kämpat hemma aldrig kunnat bara slappna av utan hela tiden blivit tvungen att planera, planera och åter planera. All den planering har troligtvis också gjort att du lyckats hålla tillbaka en del känslor eftersom det är du som haft kontrollen och det är du som kunnat styra hur du vill (och jag vet själv att det är lätt hänt att när man själv har kontrollen brukar man agera så att ångesten aldrig blir allt för hög utan man väljer "säkra kort" för att hålla den i schack.)

Nu kommer du äntligen (kanske inte något man direkt längtar efter, men väldigt, väldigt nödvändigt för att kunna ta sig vidare) kunna börja känna alla dessa känslor som du troligtvis lyckats trycka bort, men vad som är fördelen med att bo på en enhet är att där måste du lära dig hantera dessa utan att minska/kontrollera maten. Nu har du "bara" känslorna (vilket såklart är det jobbigaste) att jobba med, eftersom ansvaret för maten ligger hos någon annan och det är utom din kontroll.

Jag tror verkligen detta enbart kommer göra dig gott, att det är nu du har din chans och möjlighet att bli frisk, på riktigt och en gång för alla. Och det viktigaste av allt; Vill du så kan du!!

Många kramar!!

2013-06-10 @ 10:05:40
URL: http://juliajensen.se/
Tillsammans_är_vi_starkare

Lycka till modiga du! Du klarar det, och tänk på allt positivt detta kommer bära med sig (även om det såklart kommer vara mycket tufft och jobbigt). Vi tänker på dig! Många kramar<3

2013-06-10 @ 10:15:22
helene

Åh vad spännande! Känner mig riktigt exalterad. Hoppas du tillåter dig att släppa tyglarna nu, ge dem till någon annan för en stund. När det känns svårt, kanske får lust att göra tvärt emot, så kan du tänka på att det inte är för evigt.
Kram

2013-06-10 @ 10:22:03
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Anna

I mina tankar skickar jag en stor kram och en massa styrketankar- varje dag!! Det blir självklart en omställning för dig nu och jag förstår att det är mycket känslor som kommer upp. Men det är bra, det är ett tecken på att du är på rätt väg. Genom att göra detta tar du ansvar för ditt liv och din hälsa. Det är det bästa du kan göra. Livet kommer bli så mycket rikare och friare då du tagit dig igenom detta. Och du kommer klara av det. Det vet jag! Stor kram <3

2013-06-10 @ 10:33:12
Hanna

Många många styrkekramar till dig! Kämpa på!

2013-06-10 @ 10:33:31
URL: http://halsopalatset.blogg.se/
Lova

Styrketankar varje dag både för din och min egen skull! Vi och alla andra som vill bli fria måste kämpa kämpa kämpa, en måltid åt gången, en dag i taget! Du är modig, stark och du har viljan! Jag hoppas du skriver av dig då och då, det är så skönt att känna igen sig i någon annans ord när man själv saknar förmågan att uttrycka dem. Stor kram till dig Cecilia

2013-06-10 @ 10:34:44
anna

Kör all in nu, Varberg är stället att bli frisk på om du vågar satsa!

Svar: Känns tryggt att höra. Tack.
Cecilia

2013-06-10 @ 11:20:48
alex

Jag har aldrig kommenterat i din blogg men jag har följt den ett år och lite till. Jag har kunnat bli frustrerad över att du trott att du har försökt men kanske egentligen inte gjort det. Jag har alltså väntat på att du ska få upp ögonen och nu blir jag glad över att du faktiskt har det..!

Det är kanske lätt för mej att sitta och kritisera på mitt håll - jag är mycket äldre och har varit sjuk längre och därför gått och irrat runt i många labyrinter som liknat dina..

Jag hoppas du hittar ut ur dina nu..!

2013-06-10 @ 12:04:55
URL: http://alexjzon.blogg.se
em

ett lass med styrkekramar och styrketakar till dig <3

2013-06-10 @ 12:45:31
Sara

Fina Cecilia! Detta kommer bli bra! Du är starkare än du tror och Varberg är troligtvis Sveriges bästa behandlingshem vad gäller anorexi. Det kommer vara skittufft men det kommer definitivt att vara värt det, glöm aldrig det.

Ett tips på vägen är att tänka på att du inte är där i syfte att få kompisar. Det är så lätt att dras med och att påverkas negativt - håll fokus. Skriv av dig här i bloggen och låt oss peppa dig! <3

Puss

2013-06-10 @ 13:11:17
Fanny

Stort lycka till, du är i mina tankar.
och tack för att du får mig att inte tvivla på om friskheten är den rätta vägen.

Du har betytt så mycket.

2013-06-10 @ 15:33:48
BusinessBird

Styrketankar ifrån Frankrike och en trogen bloggföljare! Lycka till. Vill man så kan man. :)

2013-06-10 @ 15:52:52
URL: http://vivelafrance.blogg.se/
Ida

Varma styrketräning kramar till Dig!
Att vara rädd är naturligt-att våga erkänna, för andra men främst för sig själv är en styrka!
All in nu vännen, det kommer ta kraft och energi men ge oändligt mkt mer tillbaka!
Nu är det enbart DU som gäller!!
KRAMAR

2013-06-10 @ 17:17:44
URL: http://Skeptisk.blogg.se
Dannis

Stort lycka till och många kramar till dig!

2013-06-11 @ 07:35:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0