Hundra frågor om lilla mig.

Målat slut mina pennor. Så istället roar jag mig med en (snodd) lista.
 
1. Hur gammal är du om fem år? 26 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mig själv och massa andra flickor (och pojke).

3. Hur lång är du? 174 cm över jorden står jag.  

4. Vilken är den senaste filmen du sett? The Notebook. Lika bra varje gång. 

5. Vem ringde du senast? Pappsen

6. Vem ringde dig senast? Pappsen  

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Bra, säg till när du får reda på det. Puss"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms. 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta & glada.

10. När såg du senast din mamma? Huh, snart två och en halv vecka sedan. Alldeles för längesedan.

11. Vilken ögonfärg har du? Blåa. 

12. När vaknade du i dag? Har jag ens somnat? Haha. Nä, men klockan halv sju. 

13. Vilken är din favoritjulsång? Grown up christmas list. Underbar låt.

14. Vilken är din favoritplats? Oj, beror på årstid och humör. Gärna vid havet.
Här spenderar jag gärna min tid.

15. Vilken plats föredrar du minst? Alla ställen där det är kallt.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då har jag mitt eget (rosa) krypin och bor tillsammans med min snygga man och änglabarn. Och en hund. Och en (två) katter.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? De dumma figurerna i Sagan om ringen. Japp! haha. 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Haha. Ska vi inte ens gå in på. Misstolkning, big time. 

19. Hur stor är din säng? Hemma har jag 120 cm.

20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar liten rackare. 

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Stor t-shirt. 

22. Hur många kuddar har du i sängen? Brukar ha sex stycken. 

23. Hur många landskap har du bott i? Ett

24. Vilka städer har du bott i? Alingsås, endast. 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Föredrar strumpor. Korta sådana. Och rosa. 
 
26. Är du social? Ja, det skulle jag vilja säga. Men jag lyssnar mycket hellre än jag pratar. 

27. Vilken är din favoritglass? Magnum Mystica hänger kvar. Annars allt med choklad. Eller saltlakrits. 

28. Vilken är din favoritefterrätt? Tur att jag har fått testa lite olika sedan jag kom hit. Haha. Men jag föredrar något lätt och fräscht till efterrätt. Gärna frukt, glass. Eller jordgubbar och lite choklad. 

29. Tycker du om kinamat? Det är något av det bästa jag vet. Men då ska det vara Kinamat – från Kina. 
 
30. Tycker du om kaffe? Japp.

31. Vad dricker du helst? Bubbelvatten, saft eller cola. 

32. Sover du på någon särskild sida? Somnar alltid på högersidan. 

33. Kan du spela poker? Urkass. Kan bara Hej knäckt. 

34. Tycker du om att mysa/kela? Närhet tycker väl alla om?

35. Är du en beroendemänniska? Svar: Ja. Men är samtidigt en periodare. Så mina beroenden kan lätt bytas ut.

36. Känner du till någon med samma födelsedag som din? Ja, faktiskt. 

37. Vill du ha barn? Självklart. Två eller tre små knattar. 

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Räknas rövarspråket?

39. Har du någonsin åkt ambulans? Inte vad jag kan komma ihåg. 

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Beror på. Är det fint vatten så föredrar jag havet, såklart. 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Nöjen och resor. 

42. Äger du dyrbara smycken? - Bla en D&G-klockan och några dyra halsband. 

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Sveriges Mästerkock och DH.

44. Kan du rulla med tungan? Absolut.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Den var svår. Vet inte exakt.

46. Sover du med gosedjur? Barbapappa är en trogen vän i sängen.
 
47. Vad har du för ringsignal? Har haft min på ljudlös så länge jag haft den. Haha. Så har ingen aning. 

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Massvis faktiskt. Ligger och skräpar. 

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En fåtölj. 

50. Flirtar du mycket? Har legat på latsidan där ett tag. Haha. Men det kommer ;)

51. Kan du byta olja på bilen? En tjej ska klara sig själv? haha. Men ja, det kan jag. 

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, men några eländiga parkeringsboter.

53. Vilken var den senaste boken du läste? En bok om Utöya. Superbra. 

54. Läser du dagstidningen? Ja, ibland så. 

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, inte just nu. 

56. Dansar du i bilen? Det händer rätt ofta faktiskt. Haha. 

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol. 

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Motivationsord. 

59. När var du i kyrkan senast? Hatar kyrkor. Får rysningar. Minns inte senaste gången faktiskt. 

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Lars.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Upp emot en vecka i allafall.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Personen som jag fick fint brev från. <3

63. Vad lyssnar du på just nu? Radion som står på och spelar Avicci. 

64. Har du varit med i tidningen? Flertal gånger faktiskt.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Manet, ankhjärna, orm...

66. Vem såg dig naken senast? Haha. Den ni! 

67. Vad är det för färg på din tandborste? En knallrosa, såklart. 

68. Hur imponerar man på dig? Med ett charmigt leende, lite barnslig – men mogen och ser mig

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mamma eller pappa brukar det bli. Eller ingen alls. 

70. Har du någon piercing? Japp. Öronen, tungan, läppen och naveln. 

71. Din största vinst? Stjärnvinst på Liseberg om det räknas? Haha. Har fett otur i spel.

72. Civilstånd? Singel 

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Olika bloggar och oftast Aftonbladet. 

74. Är du fåfäng? Där är nog vi alla. Så ja, jag är väl det. I lagom dos. Att gå till affären i mjukisar är liksom nemas problemas. 

75. Ångrar du någonting du gjort? Ja, faktiskt så gör jag detta. Men samtidigt; Gör om, gör rätt!

76. Hur gammal är din pappa? 54

77. Vilket är ditt drömjobb? Vill ha människor omkring mig i allafall. Fast drömjobbet hade nog vart reklamfotograf.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Massor med saker. Främst gäller det resor. Men även att skaffa eget krypin. Drömresan går just nu till Sydafrika. 

79. Vad har du haft för husdjur? Två katter. Petter & Pia. 
 
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Är ganska tystlåten av mig, men när det gäller att träffa nytt folk och ta första steget så är jag väldigt framåt. Har brutit båda mina ben, sytt sex stygn i huvudet då jag fick ett rack i skallen, älskar kombinationen ris + sås, tror på karma och avskyr kallt kaffe. 

81. Svär du ofta? Jo, har ju fått höra att jag gör detta. 

82. Sverige när det är som bäst? Sen vår eller solig sommar. 

83. Kan du åka slalom? Jadå. Har åkt en del. Men är väl ingen superhejjare direkt. 

84. Vad har du ätit i dag? Jesus. Tänker inte ens tänka efter. Bäst så. Men det senaste jag åt var PyttiPanna + massa tillbehör. 

85. Vad har du för utbildning? Gymnasieutbildning än så länge. 

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Räknas tänder? Om inte – håret. Om inte håret... helheten. 

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Sådant ska man inte lägga energi på mina vänner. 

88. Vilken är din bästa egenskap? Envis, nyfiken, positiv och ödmjuk. 

89. Vilken är din sämsta egenskap? Nojjig och grubblare. Samt planeringsfreak till viss del. 

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Inte en enda. 

91. Saknar du något? En väldans massa saker just nu. Familj, katter, vänner, frihet.. 

92. Är det viktigt att fira födelsedagen? Ja, det tycker jag. Det ska vara en speciell dag. 

93. Vad gör dig ledsen? Att bråka med någon, se någon annan ledsen, när jag/andra blir orättvist behandlade. 

94. Vad gör dig glad? Livet i helhet kanske. Resor, familj, vänner, katterna, att lyckas med något, att få komplimanger, att se andra glada osv.

95. Har du varit gift eller förlovad? Kanske ska skaffa pojkvän först. 

96. Vad ska du göra i helgen? Äta & vila. Yallayalla. Ni då? (Bio, sola, bada, shoppa..) inte alls avis. Haha.

97. Vad är det knasigaste du gjort? Knasigaste eller mest olagliga? Hänger nog ihop ;) You only live once.

98. Vad har du för laster? Cola (hade). Inte druckit på snart tre veckor. Hör och häpna.  

99. Vem är din förebild? Starka människor som har lyckats med något jag vill göra.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Äta frukt och kolla på tv. 
 


Kommentarer
helene

Åh Mayan Mystica minns jag! Visst var den lite kryddig?

2013-06-25 @ 20:46:27
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
emma

hej
kan du ta kort på dagens kläder?
kan du visa 3 favorit plagg?
hur ser ditt rum ut på capio?
hur se ditt rum ut hemma?
vad äter ni till frukost/lunch/mellanmål/middag/kvällsmat?
har du gått upp i vikt sen du kom?
isf hur känns det?

2013-06-25 @ 21:26:44
anonym

Vilka bloggar följer du? Några inspirerande och peppande:)?

Svar: Följer inte sådär supermånga! :) Kan skriva en liten lista någon gång.
Cecilia

2013-06-25 @ 21:45:22
Caroline

Åh vad det är härligt att läsa din blogg! Heja heja heja! Du är kanonduktig! Och jag vet att du kommer fixa det här.

Skriv mer om vad ni får för mat. Det är så roligt att läsa om :)
Styrkekramar och massa pussar till duktiga du!

2013-06-25 @ 22:35:15
URL: http://carro6.blogspot.com
BusinessBird

Redan vid nummer två ställer jag mig en fråga, Pojke? Det finns alltså? Dem pratas det ju aldrig om..

2013-06-25 @ 23:11:39
URL: http://vivelafrance.blogg.se/
Jen

Du om något sk vara stolt, inte skämmas. För att du vågade hoppa. Sannolikheten att du skulle skämts när du blev äldre och fortf inte vågat hoppa hade varit bra så mycket värre.

Kramar om

2013-06-26 @ 12:50:15
URL: http://thejen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0