Sommarblommor.

Midsommar för mig brukar (brukade) innebära att dansa kring midsommarstången, umgås med släkt och familj, äta sill och polkagrisar. Och som pricken över i:t gör mamma alltid årets höjdpunkt; Jordgubbstårtan
Förra året och året innan det såg ut ungefär så. Minus orken och minus "årets höjdpunkt."
 
Det här året ser annorlunda ut. Både bra och dåligt. Nu firar jag mer eller mindre mer främlingar istället för familjen. Men det är nu jag lär mig så jag kommer kunna fira midsommar på det sätt jag vill, resten av livet! Med alla pusselbitar lagda. Så jag ska kunna ta del av jordgubbtårtan. Som det ska vara. 
 
 
Midsommarklänningen är på och vi har precis vart ute och plockat blommor. Sedan väntar midsommarlunch och vad jag misstänker lite goda jordgubbar till mellis. Har allt spanat in flaket med röda små bär i köket. Underbart!
 
Hade en helknas dag igår. Men idag känner jag lite ny energi. Ny tag. Bara att köra på. 
 
Hoppas att ni får en fin midsommar. Hur ska ni fira? Eller firar ni över huvud taget? Kram.
 


Kommentarer
helene

Spännande att fira midsommar med folk man inte känner! Inte alltid man får den chansen. kanske blir ända gången i ditt liv ;)

2013-06-21 @ 18:42:41
URL: http://helenesoderberg.blogg.se

glad midsommar din goding. du kämpar på bra, ser på nått sätt... piggare ut :)

Svar: Detsamma tjejen :)
Cecilia

2013-06-21 @ 19:00:18
Jen

Så gott, älskar dem! Måste varit dyrt för personalen men de kanske inte var de jag köper i plocken på Ica iof;)

2013-06-21 @ 21:32:42
URL: http://thejen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0