Spindelnät.

Vet ni vad jag "längtar" efter allra mest? Att slippa tänka.

Tankarna framöver kommer nog snurra som aldrig förr. Men då på andra saker. Det ska bli skönt att slippa planera måltider, slippa tänka på om det blir tillräckligt, slippa tänka på om det är "för mycket".. Slippa tänka. Någon annan kommer sköta det där. 
I dagsläget tar det upp sådan otrolig energi i min vardag. Nog för att jag tycker att det är kul att planera och laga mat. Men i den grad det samtidigt stör mig är inte okej. Finns annat, mycket viktigare saker att lägga energi på!
 
Därför blir det ofta en "slippa-tänka-frukost". Sådant jag vet att jag blir mätt och och sådant jag vet att jag tycker om. För när jag väl får för mig att prova nytt så vill jag ju prova något gott. Nöjer mig inte med en "simpel macka". Nej, ska det vá så ska det vá. Och då sitter jag där och söker recept på diverse frukostkakor, grötrecept, fluff osv.. och där tappar jag oftast orken! Orkar inte planera och kör därför på det vanliga.
 
(Satan vad jag krånglar till allt..S-j-u-k-t.)
 
Måndagsfrukost. (Året-runt-frukost)
 
vad hittar man på idag? Blir nog stan om en stund. Sedan får jag se vart vindarna för mig. Dagarna blir ju så sjukt långa när man kickar igång två timmar innan klockan ringer.. Kan vara skönt det med!
Hoppas ni får en bra start på veckan mina vänner. Kram & Puss. 


Kommentarer
Sandra

Men det är kanske det som vore lite bra, att bara ta en "simpel macka", så att inte maten blir så "helig" hela tiden. Det behöver inte vara perfekt alltid, men jag vet att när man väl tillåter sig att äta vill man ju få ut så mycket av kalorierna som möjligt men det är ju det beteendet man vill få bort. Kram

2013-06-03 @ 14:58:03
URL: http://attvaljalivet.blogg.se
m

Du satte ord på mina tankar, jag känner precis likadant, att ska det va så ska det va speciellt. Det är bara det att det är så svårt att välja och orken tar slut så i slutändan blir det oftast inte det jag egentligen ville ha...

Svar: Precis. Energin går åt till FEL saker.
Cecilia

2013-06-03 @ 16:51:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0