Väder.

Svensk sommar. 
 
Jag älskar oväder lika mycket som jag tycker om sol. Men ska det väl vara oväder så skare vá. Gärna allt på en gång. Åska, blåst, regn... sjukt facinerande med väder. Och ser ni det vita på havet på fotot? Det är en vägg av just regn som är påväg.
 
Något annat jag älskar med sommaren är mareld. Har ni upplevt det någon gång? Det är ett ljusfenomen som uppstår i havet med vissa algtyper. Syns bäst om nätterna. Brukar bada i marelden. Man ser ut som ett stort spöke som simmar omkring. 
 
Och stjärnfall. Såg åttiofem jäkla stjärnfall på under en timma för någon sommar sedan.
Många önskningar gjordes den kvällen må ni tro. 
 
Tjörn.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0