19.30

Precis ätit kvällis. Yoghurt, mängder av hemmagjordmüsli, färska jordubbar + äpplechips, melon, två mackor med keso/leverpastej.. ja, det var nog allt tror jag! Mätt och belåten. Ska göra en stor fruktsallad till familjen snart också. Det ska vi nog kunna klämma ner. 
Knepigt det där med hunger tycker jag. De dagar då jag jobbar så tycker man att kroppen borde kräva mer mat än de dagar man mest är hemma. Men för mig är det tvärtom. Är tusen gånger mer hungrig de dagar då jag bara går hemma jämfört med jobbdagarna. Hinner kanske inte känna efter på samma sätt när jag jobbar. Eller så är det för att maten är så "lättillgänglig" här hemma att man inte kan låta bli att småäta dagarna i enda. 
 
"Ska du göra äpplen, igen?". Ja, varför inte.. det går ju åt. 
 
Hur länge räcker de den här gången?
 
 


Kommentarer
Hanna

Det är när du vilar som kroppen bygger upp sig, och då är det inte konstigare att man får större hunger!
Det är i alla fall så jag har fattat det.
Och när man är ledig kan man ju passa på att njuta av lite extra mat, om man ändå har tid menar jag... ;)

2013-03-07 @ 19:42:12
URL: http://trytobehappy.blogg.se
A

vad hände med att ta lite smör på mackorna? börja med lite grann bara och öka till normal mängd när det känns bra! (och det tar inte alltid över smaken av det andra pålägget :)

2013-03-07 @ 21:41:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0