23 Mars

Känns inte som jag har sovit en blund. La huvudet på kudden lagom till dess att fåglarna började kvittra och solens strålar började kika fram. 06.15 för att vara exakt. Ändå vaknade jag vid tiotiden. Suckkk. Och tanken på att jobba ett tolvtimmars ikväll/natt gör mig lite stressad. Får ta sömntablett och sova middag. 
 
Nåväl. Sitter och äter frukost, klockan ett. Eller nej. Låt oss kalla det något annat. Mellis? Frunch? Brunch? Nattamaten blev så toksent (tidigt?) att det istället kan kallas för frukost. Så allt är i sin ordning trots allt. Och herre..vilken aprit jag har dagar då jag vaknar lite senare. Bottenlöst hål.
 
Gofrukost. 
 
Kanske ska göra årspremiär för en utelunch lite senare. På altanen, i blåsten. Haha. Fryser alltid in våren så förbannat mycket! Bara för att det är lite sol så tror man att man både kan fika ute, ta på sig skinnjacka och gå med tygskor. Inte konstigt att jag är sjuk var och varannan dag. 
 
Nu ska jag lägga mig i plurret. Vad har ni för lördagsplaner? Kram.


Kommentarer
Anonym

ett tips är att inte äta frukost så sjuukt sent som du äter ibland ( t.o.m 10 är sent JA om du vill upp i vikt!!)

Svar: Det är inte konstigt att frukosten blir "sjuuukt sen" när man jobbar till fem på morgonen? Då är det rätt naturligt att man sover bort den "vanliga" tiden. Och vad spelar det för roll egentligen? Inga mål går ju förlorade, de blir bara förskjutna?! :)
Cecilia

2013-03-23 @ 16:55:36
sara

tröstar dig med att jag skja börja jobba kl 01.00 nästa vecka. dela ut tidningar, i 3 tim. på ett område på... ja jag vet inte men kuta omkring i trappor! Lär ju förbränna som ne idiot på tom mage :(

sånt gör mig orolig, får väl tvinga i mig nått vid 0400 kanske å äta som ett svullo när jag kommer hem...
Men vet du? vi klarar sånt med, allt e en vana och kan andra kan vi!

kram

Svar: Åh, det lät duktigt :) Men du får ju se till att äta, trots att det är mitt i natten ? :)

Klart du klarar det. Kram!!
Cecilia

2013-03-24 @ 06:48:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0