En Oväntad Vänskap

Lugn och bra dag. Åter igen en dag med en mage som kan jämföras med ett bottenlöst hål. Trots en sen frukost så kurrade magen ändå till vid min "vanliga" lunchtid. Antar att kroppen har blivit inställd på att äta vid just den tiden. Både bra och dåligt. Bra när man kan äta vid den tiden men desto sämre om man är iväg och måste "hålla sig". Fiskbullar i hummersås med potatis och ärtor. En lunch som fixades i ordning på fem minuter. Enkelt är gott ibland. Latmansmat. Och min kärlek till sås bara växer sig starkare och starkare för var dag som går. Sås med potatis och inte tvärtom. Kanske kroppen suktar efter soppa? Verkar nästan så. 
 
Åkte och hyrde film förut och har spenderat dagen i pyamasen. En oväntad vänskap. En må-bra-film. Se den! Det är sällan jag har koncentrationen att se klart en film. Brukar alltid sluta med att jag stänger av efter halva och gör något annat. Eller så kommer jag på mig själv att ha tänkt på annat under filmen och fattar inte slutet. Men idag lyckades jag. Samma med böcker. Har fyra (ja, fyra) stycken halvlästa böcker som ligger och väntar på mitt nattduksbord. Hopplöst! 
 
 
I morgon ska jag till Göteborg. Shopping, myslunch och Kbt. Känns som det börjar ta stopp på något vis. Tom på ord. Samtidigt som jag vet att jag har mängder med saker jag behöver förändra och klara av så känns det samtidigt som det fortfarande bara är en sak som står ivägen för ett normalt liv – Vikten
Men samtidigt; hade det inte vart andra saker än vikten som stod ivägen så hade jag nog haft en normalvikt nu, om ni förstår. Något står ju fortfarande inte rätt till med andra ord. 
 
Hoppas er söndag varit fin. Puss


Kommentarer
Maja

Jag är en sådan som måste avsluta det jag påbörjar. Att lämna en halvläst bok klarar jag inte av, boken måste vara riktigt riktigt dålig för att jag ska kunna lägga undan den. Ibland tar jag dock långa pauser, men det beror i så fall på at tjag för stunden inte har tid att läsa.

2013-03-10 @ 20:30:40
URL: http://cuilenya.blogg.se
Elin

Usch, fiskbullar! Hahah! Och sås! Men du får gärna äta de fiskbullarna som inte jag äter! :)
Alltså soppa, jag är inne i en sopp-period. Äter det så ofta jag kan. Helst gulaschsoppa (Felix på burk, haha! Jag veeet) så himla gott!!! :)

Hoppas dagen i Gbg blir så bra som möjligt! Och shoppingen är ju en höjdpunkt, likaså matvalet!!

2013-03-10 @ 22:42:08

hrmm.. fiskbullar njäää,,, men gott på knäckebröd :) haha.
åh måste testa sushi, jag blir tokig!

soppa äter vi hemma typ 2-3ggr veckan, hemmagjord ifrån grunden. rotfruktsoppa MED stekt köttfärs, fisksoppa med fisk å skaldjur, tomatsoppa med typ.. kassler, bönor, grönsaker, kyckling, fetaost :)

Svar: Haha, Det som är SÅ gott :D Har du aldrig testat sushi?! Är du galen. Då har du missat något du :)

Ska också börja äta mer soppa :) Jag älskar minestrone.. :) Åt det alltid på dagis ;) Haha
Cecilia

2013-03-11 @ 06:56:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0