Enjoy.

Små, obetydliga saker som faktiskt gör vardagen lite bättre. Ja, sådana saker finns det massor av i min vardag. Det gäller att uppskatta de små sakerna i livet ni vet. 

Ett: Doften av rostat bröd. Det får mig att tänka på alla skidsemestrar när jag var liten. (Yngre?!)
Två: Att lägga sig i en nybäddad säng som doftar sköljmedel. Då sover jag som bäst.
Tre: Att få ta det översta lagret av keso. (Japp, får inte nog)
Fyra: Att mötas av fina ord när man kommer hem från jobbet.
Fem: Sovmorgnar. Något som uppskattas såååhäär mycket hos mig. 
 
 
 
Men så finns det även saker i vardagen som gör den lite gråare. Småsaker som kan få ens härliga humör att svänga snabbare än snabbast.
 
Ett: Att ta en tugga från ett äpple och inse att det är ruttet.
Två: Kallt kaffe. (Lyckas alltid göra saker emellan så kaffet hinner kallna)
Tre: Köer. Förbannade köer.
Fyra: Personer som ska handla precis när man ska stänga igen. (Jag vill också gå hem?)
Fem: Söndagsåkare i trafiken. Jesus vad det går mig på nerverna. 
Sex: Att gå ut till bilen för att sedan inse att man behöver skrapa rutorna. 
 
..ja, småsaker ni vet. 
 
 


Kommentarer
Elin

Sega människor är sjukt jobbiga, typ går framför en när man är i en affär eller så och sen bara stannar! Jag får panik! Måste ju oxå lägga till att gropar i smöret (smörpaketet alltså) eller liknande produkter (som messmör typ) är hemskt jobbigt. Folk borde lära sig att det ska vara snyggt i paketet, rakt och snyggt!

Det bästa är ju ett perfekt äpple, perfekta jordgubbar eller om man är sugen på något speciellt men inte vet vad det är, oxå tar man nåt så visar det sig att det var just det!!! :) haha! Kram!

2013-03-14 @ 21:47:18
Elin

Skrev värsta kommentaren, så försvann allt!??!!!

Men ja, dålig sak; sega människor i stan som bara kan stanna upp eller bara att de går långsamt. Även gropar i smörpaketet eller liknande (typ messmör), det ska vara snyggt i paketet! (Detta är även en liten tvångstanke jag har)

Bra sak: när man tar en frukt/ett bär som är perfekt i smak och konsistens!!!!
Såklart oxå när man är sugen på något att äta men inte vet vad, men när man tar något (tex. En godisbit) så visar det sig att det var just det man var sugen på!! :)
Kram!

2013-03-14 @ 21:53:55
Daniella

Kom ihåg att man bara kan tänka på en sak åt gången. Om kroppen mår dåligt så kommer det många negtiv känslor fram, som i sin tur kallar fram negativa tankar och slutar med negativa/dåliga handlingar.
Så om man från början fokuserar på allt bra och vackert runt omkring sig, tar hand om kroppen så den mår bra så kommer det belönas med positiva tankar -> känslor -> handlingar.

Kommer en negativ tanke fram, ersätt då bara den med en starkare och positiv tanke!

Och glöm inte heller bort att du fortfarande har ett heltidsjobb med att sköta allting angående mat, mattider och att göra din kropp frisk. Det jobbet är viktigast av alla andra eftersom det är just dig själv det handlar om!

2013-03-14 @ 22:54:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0