Jordgubbsdröm

En ledig dag som endast spenderas med mig själv. Åh, vad jag behövde detta. Tid att tänka på annat och tid till att pyssla med sådant som fungerar lika bra som terapi för mig. Matlagning.
Efter att ha ätit alldeles för många måltider på språng under veckan som gått så uppskattar jag dagens måltider här hemma lite extra mycket idag. Lugn och ro men framför allt god mat. Har haft massa saker som jag velat laga, men inte har hunnit med. Inspirationen är tillbaka! 
 
Fyndade årets första, färska jordgubbar idag. Inte alls samma smakupplevelse som när man äter nyplockade på sommaren, men nära inpå. Det är något visst med de där bären. 
 
 
Havrepannkaka, färska jordubbar/apelsin + chokladkeso
 
Slängde ihop en havrepannkaka och fyllde med chokladkeso. Och med en perfekt iskall apelsin och massa jordgubbar + kokos på toppen så blev det en kalasgod måltid. Stekte mig två till, bara för att. 
 
Känner mig lite piggare idag. Vila och mat kan göra under. Efter regn kommer solsken, som man säger.
Nu kan det faktiskt bara bli bättre. Puss
 
 


Kommentarer
Elin

Ser heeeelt underbart gott ut ju! Första jordgubbarna är en speciell känsla, bästa smaken i världen!

Svar: Det VAR underbart gott vill jag lova!! :)
Cecilia

2013-03-06 @ 18:42:19
Emma

Vad var det som orsakade panikångesten/ "aha-upplevelsen"?

2013-03-06 @ 19:57:07
Victoria

Ser underbart gott ut!!

2013-03-06 @ 21:07:12
URL: http://kokospalm.blogg.se
Y

Hoppas du ska till Kina snart. Det är jordgubbssäsong nu och det finns jordgubbar överallt, söta och smakrika :)

Svar: Åh, åker dit om en månad. Hoppas säsongen håller i sig :D
Cecilia

2013-03-07 @ 07:37:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0