Ladda dagen innan.

"En dålig matdag gör inget". Jo, det gör det. I allafall för mig. Den dagen då jag ätit dåligt kanske jag inte märker så stor skillnad. Det är först dagen efter som jag märker skillnad på mående och energi. Det hänger i. Samma sak gäller riktigt bra matdagar. Dagar då jag bara äter och äter kan jag känna mig trött. Det är först dagen efter – som idag, jag känner hur energin bara svämmar över. 
Åt riktigt bra igår. En toppendag faktiskt. Just nu bryr jag mig inte så mycket om vad jag äter – bara jag äter. Ser till att det blir regelbundet och att jag faktiskt får i mig det jag ska. Sen om det är "säker" mat en dag och "mindre säker" annan spelar ingen roll. Huvudsaken är att jag får i mig det jag ska över lag. 
 
Har med andra ord vart pigg idag. Om morgnarna brukar jag annars ha huvudvärk och kroppen brukar kännas som en sten på hundra kilo. Men idag var jag pigg i huvudet och var sugen på att göra saker. Annars brukar kroppen inte palla så mycket mer än att sitta och häcka i soffan de dagarna då jag är ledig. Det är då den samlar saknad energi från tidigare jobbdagar. Men nu när jag vart fröken duktig även de dagar då jag jobbat så verkar kroppen ha skaffat på sig lite överskottsenergi istället. Känns fint! 
 
 
Ska iväg på Kbt-möte i morgon. Känns...konstigt. Vad vill jag prata om och vad behöver jag ta upp? Kan jag inte bara få vakna upp i morgon med den kropp jag vill ha. Hade vart så mycket enklare så på något vis. Ta i tu med resten när kroppen har ork till livet. Suck. 
 
Nu ska jag pyssla ihop presenter. Puss


Kommentarer
Genus

Det du skriver om "matbakis" är så sant! Man blir lätt hängig framåt kvällen när man inte hinner med bra matintag, och tyvärr så är det lite för sent när man redan börjat känna av.
Detta är faktiskt ännu ett argument för alla underviktiga att inte jämföra sig med andra när det gäller ätande, om man nu har tendens att göra så - har du låg muskelmassa så blir kroppen tömd på energi mycket snabbare än "normala" kroppar. Låg muskelmassa ger ju minskat lagerutrymme! Rena fysiken, inget annat! Så det är bara att äta (och hänga i soffan förstås :-))

2013-03-20 @ 20:03:16
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
beayourdreams.blogg.se

Exakt så där är det med energin! Blir lika fascinerad varje gång.. Ena dagen äter man massor men är trött. Dagen efter är man inte lika hungrig men man har världens energi och orkar en hel del!

Sv: Du.. Den omeletten var dröm kan jag säga; hur god som helst!

2013-03-20 @ 20:49:36
URL: http://beayourdreams.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0