Att grunda.

Godis, glass och sötsaker. 

Ja, ibland kan sådant vara gott. Men jag kan från hjärtat säga att mat lockar mig mer. Och oavsett om man har planerat att äta gotte framför teven ikväll så ska man ändå äta mat innan. Grunda för att inte få för stor sockerkick, liksom! 
Att byta ut något mellis mot någon sötsak kan vara okej tycker jag. Så länge man gör det av rätt anledning. Kompensationstankar är ett big no no nu för tiden! Sådant får bara inte förekomma. Och vet man med sig att man snålar och fuskar bara för att man planerat att äta något speciellt. Ja, då tycker jag på något sätt att man ska vänta med den "farliga" maten tills man känner att man kan äta den utan att dra in på något annat, faktiskt. 
 
 
Är ute på Tjörn nu. Underbart. Och i skrivande stund sitter jag och smaskar på yoghurt med mosade, egenplockade jordgubbar, müsli och allt det där vanliga + trasiga mackor och massa frukt. Inget glamouröst, men ack så gott!
Grundar med detta åtminstånde. För känner jag mig själv nu för tiden så slinker det ner ett och annat framåt kvällen. 
 
Vad äter ni denna fredagskväll?


Kommentarer
Anonym

Men du.. 2 sånna paltknäcke motsvarar ju inte ens en macka.. :/

Svar: I helhet var det ett fulländat mål :)
Cecilia

2013-05-03 @ 19:50:15
Linn

Egenplockade jordgubbar, aaaah! Avis här kan jag säga, haha!

sv: Borde funka utmärkt att strunta helt i proteinpulvret, och istället köra på 60g pofiber. Tror inte konsistensen skulle förändras märkbart, utan det som händer är att det inte blir fullt lika proteinrikt och något kalorisnålare! :)

2013-05-03 @ 20:54:40
URL: http://list.blogg.se
juliajensen.se

Inget påhopp eller så utan bara en fråga..
Är det verkligen du som väljer så lite pålägg på mackorna (förlåt, men den mängden rödbetssallad eller keso kan ju ens knappt smaka..) eller är det fortfarande ätstörningen som styr så mycket? Och hade du inte tidigare skrivit i ett inlägg att du nu hädan efter alltid använder smör?
Hoppas än en gång att du inte fallar tillbaka i gamla vanor utan behåller den friheten du lärt dig från resan (som du sa i alla fall).
Tänk så länge du hållt på nu med att försöka på egen hand, men är man inte villig att gå upp i vikt så kommer det bli svårt..

Våga satsa mer, det är inte så farligt som man kan tro!!
Många kramar

2013-05-03 @ 22:36:32
URL: http://juliajensen.se/
Elin

Men huuuur gott ser inte det där ut!!??? Och det lät gott!! Jordgubbarna var ju det som gjorde att allt lät mycket lyxigare, haha!! :-)

Och dina tankar. De är lite för bra för att vara på riktigt ibland! Alla som har haft/har äs borde ju läsa. Jag som inte haft det blir ju helt lyrisk av att läsa det!! Jag säger som Beyoncé; girls run the world!!! :))

2013-05-04 @ 14:01:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0