Det går, om man vill.

Lagade en underbar lunch till mig och syster förut. En vitaminbomb. Gjorde en tonfiskröra med äpple, lök, senap och turkisk yoghurt. Till det blev det rödbetor (bästa så här års), kokta morötter och bulgur. Satt fint, nästan. Fick tyvärr kasta i mig lunchen. Har fått göra det i två dagar i rad nu och det kan vara något av det värsta jag vet. Blev inring på jobbet idag då det var massor att göra. Så hoppade in i några timmar tills det hade lugnat ner sig! 
 
Har dock fått bort det där "heliga" kring många mål nu för tiden. Nog för att jag mer än gärna har matro, det vill nog alla. Men det är okej att slänga i sig ibland och allt behöver inte vara sådär perfekt. Det försvinner små, små tvång för varje dag som går. Småsaker, men som faktiskt är rätt stora för mig. Eller rättare sagt; som är betydelsefulla för att bryta med ätmonstret helt. 
 
Många säger att det inte går att bli helt frisk. Att tankar alltid kommer att finnas osv. "Det gäller bara att lära sig hantera det". Men vet ni? Jag börjar mer och mer tro att det faktiskt gå att bli helt frisk. Vågar man bara tro så fungerar det mesta. Och jag vågar tro. Med en jävla massa vilja så.. och fullföljer man bara vägen man har att vandra utan att ge upp så lyckas man. Inte sluta förens man har rott i hamn. 
 
 
Lugn kväll väntar. Upp med tuppen i morgon. Och i morgon ska ni få brödreceptet
Och tills dess – lev livet. Puss


Kommentarer
Carolina

Min läkare sa att man bara är helt frisk är om man väljer vanlig läsk framför lightläsk. Hon hade nog en poäng där men det går absolut att bli helt frisk.

2013-05-23 @ 18:42:15
Anna

Helt rätt tänkt! Har man viljan och vet vart man ska då kan man ta sig dit!! Kram

2013-05-23 @ 21:45:20
Lisa

stämmer det att du jobbar på subway? :)

Svar: Precis! :) Vad tänkte du på ? :)
Cecilia

2013-05-23 @ 21:46:17
ungefaer.blogg.se

KLART DET GÅR ATT BLI HELT FRISK!!!!
Fortsätt tro och kämpa, du är stark och superbra!
Stor kram!

2013-05-24 @ 09:06:00
URL: http://ungefaer.blogg.se/
Lisa

Va på intervju på subway där jag bor igår, o ska få komma o provjobba där nästa vecka, tänkte om du vill berätta lite om hur det går till, saker man bör tänka på o hur du trivs? :)

Svar: Åhå! Så spännande. :) Jag kom in i det väldigt, väldigt snabbt. Vi blev snabbt upplärda och man jobbade långa pass (själv) + stängde & öppnade (själv) bara efter några få dagar! :) På gott och ont. Men det gjorde som sagt att man kände sig säker på bara någon enstaka vecka! :) Det är en hel del att tänka på. Mycket frågor som ska ställas och mycket som ska fixas när man jobbar. :) men det är KUL och dagarna går fort! Tror att du kommer trivas.
Cecilia

2013-05-24 @ 17:12:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0