Fem ting + halvfabrikat?

En sak jag mår bra av: Att resa.

Två saker jag gör på en ledig dag: Lyxar med god mat och tar hand om mig själv. 
 
Tre saker jag älskar att äta: Frukostmat, sushi & grillad lax. 
 
Fyra saker som får mig lugn: Ett spegelblankt hav, solnedgångar, värmande ord och ledighet.
 
Fem saker jag vill: Få besked, åka segelflyg, hoppa bungyjump, resa och finna det i livet. (Hey, klyscha)
 
 
Haft en toppenfin dag. Storhandlat ett hav av blommor och ätit underbar mat. (Ni ska få recept sen)
Tycker om att laga mat från grunden. Halvfabrikat i all ära men den varan ser man inte ofta av här hemma. Dock tycker jag att det är okej med sådan mat – ibland. Men hemlagat är alltid bäst, så är det bara!
Sen kan man diskutera vad halvfabrikat faktiskt är. Köttbullar? Frysta rätter? Färdig potatisgratäng?..Många vill ha allt från grunden. Dvs närodlat, färska grönsaker (inga frysta) osv. Själv kör jag lite blandat. Men när det kommer till tex en färdig, vakumpackad hamburgare med bröd och hela köret så är det – nej. Lagom är väl bäst. 
 
Vart drar ni gränsen för halvfabrikat? 
 
Hoppas ni har en bra dag också. Puss


Kommentarer
Pernilla

sv: Ja, fantastiskt gott! kram´´

2013-05-09 @ 19:51:41
URL: http://pernillaram.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0