Sista dagen..

..vart då?
 
Ja, för vill ni veta något? Idag gör jag mitt sista jobbpass. På hur länge.. ja, det återstår att se. Men nu är det full fokus på mig som gäller. Känns helt rätt. Att jobba har gett mig mycket. Att få känna mig rätt "normal". Har även orkat väldigt bra får jag tycka. Många, långa pass..
Nog för att min hjärna har gått bananas en del gånger med all stress när det gäller maten osv. (Typ igår..suck) Men det har ändå vart bra för mig med jobb under hela den här resan hittils. Allt har sin tid och just nu är dettta nödvändigt. 
 
Sätter ena jobbet på paus medans nästa heltidsjobb drar igång. Fattar egentligen inte hur jag mäktat med "två" jobb. Fast egentligen.. har jag verkligen gjort det? Haha. Nåja.. man inser med tiden!
 
<3
Laddar på med yoghurt, müsli (mullbär, bananchips, kokos, goiji, dinkel/quinoapuffar), frukt och två mackor. Som om ni inte redan visste det menar jag. Insnöad i sommarvärmen! 
Underbart med helg. Och jag ska nog hålla fredagstraditionen vid liv med en lunch på stan efter jobbet. Och efter det åker jag nog ut till sommarstugan. Mycket som ska donas och fixas där ute nu. Det väntar nämligen brakfest nästa helg. Fyrtiofem jäkla personer som ska sova hos oss. Liv och rörelse med andra ord. Blir superskoj!
 
Men nu måste jag tugga i mig och sedan åka. Håller tummarna för en lugn dag. 
Önskar er en finfin fredag mina vänner. Hörs sen. 


Kommentarer
lovisa

Gjorde för nån vecka sen precis samma sak! Slutade på mitt jobb (som innebar långa arbetspass och få raster) för att kunna satsa på att bli frisk. På riktigt liksom. Visst känns det knasigt att inte arbeta som mina vänner, men samtidigt behöver jag det just nu. Att bara lägga fokus på mig själv. Att bli frisk från en ätstörning är faktiskt ett heltidsjobb i sig, inte sant? ¨Ha en fin fredag nu!

P.S Vad kul det låter med en stor fest, det roligaste som finns ju! D.S

2013-05-31 @ 09:20:35
URL: http://vintervindar.blogg.se/
Sandra

Jag känner så himla väl igen mig i detta du skriver. Jobbet fick mig att känna mig normal och var bra för mig. Fast tillslut så gick det inte längre utan jag var tvungen att stoppa mig själv. Och nu såhär i efterhand tackar jag mig själv. För hur orkade jag med "två heltidsjobb" egentligen? Vet inte vad jag "gick" på om jag ska vara ärlig. Tycker du gör helt rätt i att fokusera på dig själv. Det är verkligen ett heltidsjobb att komma tillbaka. Du är stark :) Ha en fin dag! Och va skoj det låter med ett sådant stort "kalas" :D

2013-05-31 @ 11:44:01
URL: http://www.saaka.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0