Sjunde Maj – Godmorgon.

Just nu tycks det vara bra att jag har mina rutiner och att allt går per automatik här hemma. Annars hade det nog slutat i någon slags kaos. 
Kämparglöden har inte dött ut. Men jag orkar liksom inte mer. Nu när jag vet att jag snart ska få hjälp så vill jag bara ha det nu, nu nu. Tror att de kommande dagarna (veckorna) kommer känns som en lång väntan. Men ju mer jobb jag gör hemma desto mindre kommer jag att behöva där. Så egentligen är det nu jag ska köra en slutspurt och inte tvärt om.
(Tack för era fina kommentarer också. Puss)
 
Laddar dagen med god frukost i allafall. Ny bricka dessutom. En sommarbricka
 
 
Lagom till frukosten sätter jag på teven och det första jag hör är; "Den här stunden ska vi ägna åt att prata om kalorier och överviktiga barn". "Den här chokladen innehåller lika mycket kalorier som detta, detta och detta." 
Jag orkar inte. Varför kan vi inte bara leva ett liv utan allt det där? Ett liv utan ekvationer och utan idealtänk. Du sätter ditt egna ideal. Det är du som väljer. 
 
Ska tillbringa dagen med syster och i eftermiddag fika med vänner. Ska börja dagen med en lässtund i solen. 
Hoppas ni får en fin dag. Puss & Kram. 


Kommentarer
Anonym

De pratar om gravt överviktiga barn, en övervikt som
Är farlig o bidrar till våra största folksjukdomar som stroke, diabetes o hjärtsjukdomar. De försöker få föräldrarna att hjälpa sina överviktiga barn ut ur detta.

Svar: Orkade inte ens lyssna. Haha. Klart att det är viktigt att ta upp sådant också :)
Cecilia

2013-05-07 @ 09:50:19
Viccy

Det blir bra för dig också ska du se! Håll ut och kämpa på, du fixar detta! <3

2013-05-07 @ 11:25:06
URL: http://springaren.blogg.se
Viccy

Tror vi har (hade) lite samma problem. Vi äter, men vi äter "fel" saker - delvis för lite, för nyttigt, för kolhydrat- och fettsnålt. RIKTIG mat is the shit - bort med puffar och gojibär m.m. och fram med flingorna och russinen. Typ. Det är en omställning, men det är faktiskt vanlig svensk husman som man mår bäst av, det har jag verkligen fått erfara nu... Ännu en STOR STYRKEKRAM! <3

2013-05-07 @ 11:28:59
URL: http://springaren.blogg.se
juliajensen.se

Vet du vad, jag tror detta kommer bli riktigt bra för dig! Du har kämpat länge på egen hand och kommit en bra bit, men du är såå värd att må ännu bättre.
Tänk sen när den behandlingen är över, det är kanske då livet kan börja på riktigt.
Kram :)

2013-05-07 @ 14:32:13
URL: http://juliajensen.se/
matilda

varför har du inte smör på mackorna???? :(

Svar: Det har jag – ibland :)
Cecilia

2013-05-07 @ 19:59:29
Lisa

Att lida av kraftig övervikt är lika farligt som undervikt ju. Känsligt ämne javisst men viktigt för det. Vad som är samhällets ideal och vad som är hälsa är två saker som bör hållas isär.

Förresten härligt att du satt ner foten på riktigt och sökt hjälp! :)

2013-05-07 @ 22:41:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0