Tidsnoja.

Gått en lång vårpromenad i solen. Blir rastlös av att gå ensam, även ifall jag har musik i öronen. Kanske är jag en storstadmänniska trots allt? Visst är det vackert med sjöar, skogar och stora ängar. Men jag behöver liv omkring mig. 
Hur som. Lugn morgon. Vaknade tidigt även idag! Kroppen är inte riktigt återställd. Nåja, sju är i allafall tidigt för att vara mig. Gick upp, åt stor frukost och försvann ut på promenad. Provade att droppa chokladropparna i yoghurten i morses. Hmm. Ja, nog för att det smakade choklad så in i bomben men jag misstänker att choklden gör sig bättre i kaffet och att bärsmaken istället kommer göra sig fint till frukosten. 
 
 
Ska snart ner och luncha på stan och efter det tar jag mitt pick och pack och far ut till sommarhuset över helgen. Ska jobba med båtarna och hoppas på seglingspremiär om någon vecka. Älskar´t! 
 
Får man tidnoja lite föresten? Så bra, då gör jag det. 
 
Det-är-snart-sommar. Åh. Dessa planer, detta liv, alla dessa beslut.. Blir heltokig! På exakt vad vet jag inte riktigt. Känner mig lugn men vilsen. År efter år går och jag vill bara finna min sak i livet. Funderar på att ta sommaren som en tid att tänka. Kanske bara vara? Utan jobb och utan krav. Tid till att tänka igenom saker och ting och framför allt sluta skjuta det viktigaste åt sidan hela tiden. Kommer alltid saker i vägen. Tusen bollar i luften...
 
Nej, nu ska jag packa. Puss
 


Kommentarer
Sandra

Usch jag "tidsnojar" hela tiden jag med. vi får nog försöka lära oss att acceptera läget här och nu. Lättare sagt än gjort dock. visst är det gott tillsammans, tänka sig att jordnötssmör och äpple kunde passa så bra ihop. Haha, strävt & så fastnar det i gommen de är vad mina vänner säger. Dock gillar jag det! ;)

2013-05-03 @ 15:16:58
URL: http://www.saaka.blogg.se
Linn

Lät ju inte fel dock. Chokladsmak sitter ju aldrig fel liksom ;)
Funderat på att skicka efter sweet drops länge, men aldrig blivit av.

Vad är ditt betyg? Är de goda att söta/smaksätta med? :)

2013-05-03 @ 17:49:01
URL: http://list.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0