Värme och nudlar.

En toppendag. Vart igång från halv åtta i morses tills nu. Vet egentligen inte vad jag har gjort. Haha. Dagen fick snabba fötter. Men så är det väl alltid. Man är sällan "ledig" på lediga dagar. Alltid saker att göra. 
 
Var iväg på stan i morses. Hann även åka förbi m&m samt handla innan det vankades lunchtid. Men värme och kyla får mina hunger/mättnadskänslor ur balans. Otroligt mycket också. Känner inte av hunger för fem öre sådana här dagar. Det enda jag är sugen på är jordgubbar och glass.. typ. Inte fy skam det heller. Men då jag blir lite av en satkäring med för lite mat i kroppen så fick det bli en varm, men enkel lunch och jordgubbar till efterrätt istället! Kombinationer. 
 
Blir ni också påverkade av värmen när det gäller hunger?
 
'
Dagens färgglada.
 
Blev kalasgott. Stekte svamp, skinka & körsbärstomater. Kokade nudlar som jag sedan geggade ner massa creme fraiche och vitlök i. Lite broccoli och färsk basilika också. Och jordgubbar.. Dögott. Och det gick ner på ett kick, trots värmen. 
 
Tycker om sallader på sommaren. Känns fräscht och gott när det är varmt. Och nu snackar jag inte salladsblad. Matiga och fylliga sallader ska det vara. Laxsallad med bulgur, melonsallad, skaldjurssallad.. you name it. Gärna med en bit surdegsbröd till också!
 
Precis vart iväg och solat. (Ja, trots att det är sol ute..). Och vart kvällen för mig det återstår att se. 
Hoppas ni haft en fin tisdag. Kram & Puss.


Kommentarer
Anonym

du borde äta mer mat och mindre grönsaker som bara 'r magfyllning :(

Svar: Vad var det för fel på detta då?
Cecilia

2013-05-28 @ 22:02:51
A

Om det är sånna där low calorie nudlar så är det fel, om inte tycker jag det set bra ut! :)

Svar: Haha så bra
Cecilia

2013-05-29 @ 09:13:48
Hanna

Japp.. jag är mindre hungrig i värme. Jag är rätt ordentligt värmekänslig så blir det för varmt mår jag mest dåligt och kan typ tänka mig att dricka. Tack och lov är det ju sällan så varmt i sverige=) Men som sagt värme gör att jag hellre äter kalla sallader eller min favorit, filmjölk/yoghurt med massor av frukt och nötter i. Skulle kunna leva på det på sommaren=p

2013-05-29 @ 10:16:55
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0