En tillbakablick.

Hej.
Vilket jäkla mörker jag levt i. Blir lite ledsen när jag tänker på det. Att man inte förstår när man väl är där? Det är svårt att förstå nu. Trots alla signaler kroppen gav, alla oroliga blickar, kommentarer man fick.. Att man inte såg det själv? Är glad att jag idagsläget kan se hur jag faktiskt har mått genom åren. Annars hade jag blivit rädd för mig själv! Men idag kan jag se hur mycket jag egentligen led. 
Alla tvång, rutiner, allt smygande, alla lögner, allt självhat... Stackars kropp. Förlåt!
 
Jag vill ha en stark och välfungerande kropp. Utan orimliga krav! Man ska inte vakna upp varje morgon och förbanna livet. Allt kan bli bra; om man bara vill!
Har fortfarande dagar jag vacklar. Då jag vill tillbaka och då jag på ett sätt ångrar vad jag nu gör. Men, förnuftet kommer snabbt i kapp mig! Och då kan jag bara skratta åt alla sjuka tankar. Jag menar, hur kan man vilja må så, när man kan må bra
 
 
 
Tycker mig se en liten skillnad. Till och med en stor skillnad. Har alltid varit tjejen med ett leende utåt. Hon som har orkat jobba, ta del av mycket saker, resa, prata...Tror att det där har vart skyddet till att jag inte blivit tvingad till vård tidigare. Jag har ju sett ut att må okej. Jag har pratat klokt men inte agerat där efter. Har gett alla en falsk trygghet om att det faktiskt har vart okej med mig. Men vem jag jag egentligen lurat? Bara mig själv, I guess.
 
Nej, fördigbabblat. Ville bara säga att jag känner mig lite stolt i hjärtat.
Och ni kan, bara ni vill! Så enkelt är det. 
 
 


Kommentarer
Elin

Som ett vin blir du bättre med tiden! Du ska vara stolt över dig själv, både att du har gjort denna resan men även att du kan se dina bra och dåliga sidor genom resan!! Fler skulle behöva ta efter! :) BAMSEKRAM!!!

2013-09-06 @ 11:49:06
Sandra

Känner verkligen igen mig i din historia. Har alltid tagits för att vara klok & förståndig dvs pratat klokt men inte agerat. Du är grym fina tjejen! Kram

2013-09-06 @ 11:52:33
URL: http://www.saaka.blogg.se
sofie

Oh, jag tycker det syns skillnad på leendet. Och dessutom sitter inte de där kläderna så bra på dig när du har den underviktiga kroppen. Låter väl jätteelak nu. Men du är mycket finare nu.
Apropå kläder, jag står inför något val just nu. Är på väg upp i vikt och kläder kommer börja sitta tight och jag vet att det är triggande för mig.. har ju varit sjuk så länge så mycket av kläderna är ju helt enkelt XS och jag vill acceptera att gå upp till S. Men när man väl får på sig saker som suttit löst som helt plötsligt sitter tight så känner jag panik.
Hur ska du göra med kläderna, de som eventuellt blir för "små".

Kör vidare för du har så bra insikt just nu. <3

Svar: Nej, du låter inte elak!! Är ju till och med beredd att hålla med dig.
Jag har blivit tillsagd att slänga ALLA kläder som kommer kännas triggande. Och det har jag gjort. Sedan har jag inte köpt kläder som har passat min magra kropp då jag visste att de ändå inte skulle passa så länge. Men mitt tips; Ut med ALLT sådant! Kram!!!
Cecilia

2013-09-06 @ 13:44:33
URL: http://ixerona.bloggplatsen.se/
Linnéa Johansson

Det är galet vad bebjig du börjar bli :O:O Stört hur trasig och nästan hemsk man ser ut i svält?! Hur kan man göra nått sånt mot sin kropp, som man bara har en upplaga av? Så galet dumt.
Och verkligen så sant, vill man bli frisk så KAN MAN. Nästan allt sitter i hurvida man verkligen VILL eller inte. Jag vill bli fri, och är på god väg. Känns rätt kung!!!!

Svar: Haha, bejbig, som i positiv mening? ;)Ja, man ser förfärlig ut. Sorgligt!!! Och det är klart man kan om man vill. Du gör dina egna val. Och välj det rätta. KRAM!
Cecilia

2013-09-06 @ 15:44:17
URL: http://linneascheffler.blogg.se/
Ida

DU ÄR BRA!! kramar

Svar: TACK! <33
Cecilia

2013-09-06 @ 17:08:38
URL: http://Skeptisk.blogg.se

känner också igen mig.
har fått så mkt blickar, kommentarer om min kropp å mat, träning så jag fattar nu... måste upp i vikt! Vilket jag gör, händer mkt i kroppen nu och rent av vräker i mig mat.
Kroppen e som en tvättsvamp-sluuuuuuurrp. Suger åt sig energin. Jag har många kilon kvar, lång väg. Men har satt ett rimligt mål till Nyår iaf.
Frågan e hur många kilon du har gått upp nu?
Du ska känna sån jävla stolthet, du e grymt finare nu.

Svar: Ja, visst gör den! Trodde aldrig att jag skulle bli viktstabil på allt detta jag dagligen får i mig. Men ojdå, det blev man visst ;) Kroppen är rätt klok!
Cecilia

2013-09-06 @ 18:06:01
Julia Jensen

Oj vad länge sedan det var jag tittade in hos de bloggar jag förut följde. Är så glad att det går framåt för dig, verkligen! Du ser ut att må betydligt bättre på den senaste bilden än de andra två halvt skräckinjagande bilderna.

Jag hoppas du är stolt över dig själv och dina prestationer vad gäller din återhämtning och din väg mot frihet, för utifrån detta inlägg verkar du ha gjort stora framsteg!

Och Cecilia, det är värt att bli frisk. För när man är frisk kommer friheten, och friheten är meningen med livet.
Kämpa på, fina du!
kram

Svar: Kul att du tittade in igen!! :) Tack. Jag är beredd att hålla med dig. Har verkligen gjort en helvändning :) Hur mår du? Längesedan jag var inne och läste hos dig också. :)
Kämpa på du med!! Det fria livet är så mycket mer värt. Kram!!! <3
Cecilia

2013-09-06 @ 18:37:30
Johanna

Oj! Jag minns när jag kikade in på din blogg för säkert åtta månader sedan och jag tänkte att jag hoppas verkligen hon förstår att hon kommer behöva mer hjälp, och inser det snart så hon inte fortsätter slänga bort tid på att bara trampa på ett och samma ställe och nu ser jag ju att du är inlagd på capio sedan ett tid tillbaka. Gud så härligt Cecilia och du kan vara stolt, riktigt stolt. Fantastisk förändring och damn girl - you look good ;) Kramar! <3

Svar: Ja, tillslut insåg jag väl det! Innerstinne har jag nog alltid vetat det. Bättre sent än aldrig. Tycker du det? Tack. Det värmer. Hoppas även du mår bra? KRAM och tack för din kommentar <33
Cecilia

2013-09-06 @ 20:10:15
URL: http://johannabrunnberg.spotlife.se
Julia Jensen

Jag har ingen blogg längre, det är några månader sedan jag raderade och avslutade allt.

Jag är frisk nu. +20 kg och både fri och frisk. Går dessutom i skolan igen, plus både egen hund och häst. Tror faktiskt aldrig livet varit så bra som nu, eftersom allt har lösts sig vad gäller både ätstörningen och min uppväxt.
Trodde aldrig någonsin jag skulle komma hit, där jag mår bra och är mer än nöjd med livet - varje dag, men det gick. Och det kommer gå för dig också. Du är på god väg, så det är bara att fortsätta sträva efter det riktiga livet!

Kram!! <3

Svar: Då förstår jag! Ska också ta avstånd från bloggandet om ett tag. Släppa ALLT! :) Åh, blir så glad av att läsa det. Verkligen. Så mycket du tagit dig igenom. Satan vad härligt för dig. Jag är också påväg dit. Kommit för långt för att ge upp. KRAM!
Cecilia

2013-09-07 @ 11:16:13
Linnéa Johansson

Svar: Haha, ja!!! Självklart menar jag i en positiv mening! Kom på att det kanske bara är här uppe i umeå vi alltid använder ordet "bebjig" vilket då syftar på babe vilket innebär att man är en assnygg tjej, typ;) Lät kanske som att jag syftade på justin bieber, så var ej fallet hehe... För verkligen, du strålar ju nu? Galet hur svälten stjäl från en, både på in och utsida! Kram!

2013-09-07 @ 22:45:02
URL: http://linneascheffler.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0