10 November

Godmorgon Lördag!

Fin kväll igår. Men idag är jag trött, kall och det känns som jag har blivit överkörd av en lastbil. Vaknade i vanlig tid, gjorde min vanliga frukost och sitter på min vanliga plats i soffan. Men idag blir mattiderna röriga igen. Och det tycker jag känns bra (!!). Tänka sig va. Kommer ur det trygga lite. 
Sitter och huttrar med värmedynan på magen. Blir fortfarande ett darrande asplöv så fort jag har ätit min frukost. Känns som jag har vart ute i tio minus. Varför just efter frukost och inte efter de andra målen undar jag? Är det för att kroppen har vart utan energi under natten och den får en liten chock? 
 
Lördagsfrukost
 
Laddade upp med en ny, stor påse mullbär igår. Kokos, pecannötter och torkade fikon åkte hem i påsen också. Allt fick hamna i frukostskålen i morses. Drömmen. Ska försöka göra en stor omgång med müsli i helgen så jag slipper stå och hacka och ha mig varje morgon och kväll. Tar sån förbannad tid. Men åter igen. Det är nog ett sätt att ha lite kontroll. 
 
Blir ett långt pass på jobbet idag. Åker och jobbar efter lunch och är hemma lagom tills jag kan agera fylletaxi åt de som roar sig ute på krogen. 
Men först ska jag ner en runda på stan och åka och handla. Vill äta tacos idag. Med massa majs. Var längesedan sist.
"Idag äter vi något nytt, som vi inte har ätit på länge. Något du inte är van vid."
"Okej, sa jag. Utan att protestera". 
 
Undrar bara vad det blir. Orkar inte bry mig. Äter vad som erbjuds.
 
Hoppas ni får en fin dag. Puss & Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0