27 Oktober

Godmorgon mina sköna!
 
Det är precis detta som gör att jag ogillar detta vinterhalvåret. Kylan. Går ständigt runt och huttrar och längtar in till värmen. Var ypperligt tacksam över min värmedyna i natt minsann. Borde skaffa mig en vattensäng som man kan värma upp. Hur skönt hade inte det vart? Och att det endast är oktober gör det ännu mindre okej att det är såhär. Får ju julkänslor redan nu. Både från naturen och affärerna! Huh. 
 
 
Tog emot att hoppa upp ur den varma sängen i morses. Men kroppen behövde påfyllning, trots den vanliga, väldigt sena nattamaten igår (imorses?!) haha. Och som ni ser körde jag på operation boosta-kroppen-med-järn till frukost. Och massa färska fikon i yoghurten också! Minst sagt en väldigt god frukost. Melonen fanns såklart med på sidan också. Den har jag då icke tröttnat på. 
 
Fullbokad dag idag med släktkalas och jobb. Lite lagom roande lördag sådär, om jag får säga mitt. Men släktkalas brukar alltid innebära massa god mat. Vi äter mer än vi pratar på våra kalas. Middag, fika, efterrätter, tilltugg, något till kaffet, något till.. ja, något till allt! Operation gödning idag med andra ord. Det kan väl inte skada. 
 
Nu ska jag fortsätta sätta tänderna i mina mackor. Ska nog ta mig ett kokande bad sen. Mhm. Hoppas ni får en härlig lördag. Och föresten så snöar det nu med.. suuuuuck! Haha. Puss & Kram


Kommentarer
vonskareng

du frågade om mina muffins? inte krångliga alls, bara rörde ihop alla ingredienser så noga jag kunde (svårt med jordnötssmöret... inte om det är tillräckligt varmt dock!) oh gräddade i ugnen tills de blev så där fluffiga och gyllenbruna. smack, jättegoda!

2012-10-27 @ 10:43:41
URL: http://www.vonskareng.blogg.se
Fröken Elva

Åh, vilken fin och mumsig (förmodar jag!) frukost!

2012-10-29 @ 15:00:47
URL: http://frokenelva.blogg.se/
Fröken Elva

Åh, vilken fin och mumsig (förmodar jag!) frukost!

2012-10-29 @ 15:00:47
URL: http://frokenelva.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0