26 September

Hade velat ligga kvar i sängen heeela dagen. Pust och stön säger jag bara. Lever jag ens? Det är dessutom ett eko i mitt huvud idag. Rätt tomt där inne med andra ord. Men det gör inget, för jag har inget vettigt som jag behöver tänka på idag. Bara vad jag ska packa med mig inför resan. 
Blir lika besviken varje gång jag ska packa nu för tiden. Det är ju ingen idé att packa med sig favoritbyxorna tex – de passar ju ändå inte. Men hörni, den här gången kanske de sitter lite bättre än inför förra resan åtminstånde. Ska snart prova och se. Hoppas på att inte bli besviken. 
Och så tänkte jag även på en till sak. På en tanke som jag ska bära med mig som kommer få de jobbiga situationerna aningen lättare. "När jag kommer hem ska jag ha gått upp i vikt. Inte vara på samma och inte ha gått ner ett ynkaste hekto. Upp. Upp. Upp". 
 
Sådär ska jag ju egentligen alltid tänka. Men jag tror att det kan förenkla en del tillfällen om jag påminner mig själv att tänka så när jobbiga situationer kommer upp lite spontant sådär. Då kommer jag våga släppa på lite spärrar. Förhoppningsvis. Hoppas bara på att jag inte blir någon börda för de andra. 
 
Här ska jag tillbringa dagen...

...med undantag för sushi med en vän. Och med undantag för packning, lite handling och annat pyssel. Är rastlös reda nu, trots lite grejer på schemat. (Varför kan det inte bara spöregna?) Haha. 
Frukosten är i magen och nu ska jag färga håret. Behövligt! Är så sugen på att dra i en brun färg, men ska försöka behärska mig. Brukar ångra mig så fort jag slängt i färgen i håret. 
 
Ha en fin dag. Puss


Kommentarer
Wictoria

Åååh hoppas du får en fin resa och släpper på kontrollen. Du är värd att njuta till max och du ska ju ändå upp i vikt, så tillåt dig själv att våga njuta extra, för det är väl det resor är till för?! ;) Stora kramen till dig :)

2012-09-26 @ 13:25:32
URL: http://Wicans.blogg.se
Em

här spöregnar det - inte kul alls! :(

2012-09-26 @ 14:58:39
URL: http://addictedtorunning.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0