Hemmagjord Sushi

Dagen började mindre bra. Hjärtklappning och oro.
Den fortsatte dock desto bättre. Fina syster och hemmagjord sushi. Förstår inte varför man inte ger sig på att göra det oftare. Det krävs inte speciellt många ingredienser och har man bara grundtillbehören hemma så går det på ett kick. 
Var och handlade vad som behövdes förut. Och tydligen köpte jag sugersnaps för hundrasextio kronor. Lät inte det som ett bra pris, så säg? Jävla råneri. Haha. Blev nog lite fel när hon slog in i kassan. Tur att de smakade förbannat gott. 
 
Dagens förbannat goda lunch: Misosoppa + sushi. Check
 
Hemmagjord Sushi
 
Hamnade många bitar i magen. Har man ett stort sushifat framför sig så är det svårt att låta bli. Tur att det blev över så jag kan ha lite som kvällsmat senare också när magen kurrar igen. 
 
Föresten. Har ni provat "sushi-tacos" någon gång? Inte det? Nä, men då får ni se till att prova. Använd sjögräsarken som wrab och fyll med ris, fisk, wasabi, ingefära och allt vad ni vill ha. Doppa i soja och ät! Supersmidigt och faktiskt riktigt gott. Perfekt om man inte orkar rulla och ha sig. 
 
Kram.
 
 


Kommentarer
Maja

Har bara ätit hemmagjord sushi en gång, men det ska absolut göras fler gånger. Fördelen är ju att man kan få dem exakt så som man vill ha dem.
Äter dock bara sushibitarna, soppan har jag aldrig förstått mig på.. xD

2013-03-20 @ 16:37:53
URL: http://cuilenya.blogg.se
captivatedminds.blogg.se

Vad fina dom blev!

2013-03-20 @ 17:49:15
URL: http://captivatedminds.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0