25 November.

Efter regn kommer solsken.
 
Ett jäkligt uttjatat citat men som faktiskt stämmer. Mitt liv går upp och ned. Men hur dåligt jag än mår ibland så vet jag att en bättre tid väntar. Det kan inte regna i all evighet! 
Jag blir nästan "glad" (Ja, bara nästan) när jag mår dåligt över andra saker som har med mat, vikt och allt det där tramset att göra. Det där tar inte upp all min tankekraft längre. Men när jag mår dåligt över något så har jag, likväl som många av er, lätt att ta till maten som "utväg". Ett sätt att få utlopp för sina känslor när man annars inte vet vad man ska göra av dem. Något att kontrollera. Och i många fall helt omedvetet, utan att man kanske tänker på det.
 
Det sitter som en tagg.
 
Men det finns inget livet som ska få ta ifrån mig allt som jag nu byggt upp.
Inget och ingen är värd den smärtan igen. Måste hitta nya sätt att hantera motgångar på.
 
 
Jag pratar om alla motgångar. Stora som små.
Prata. Det fungerar alltid.
 
Dags att ordna sopplunch. Kram.
 


Kommentarer
Yvonne

Fan vilket bra inställning du har! :) Och du har helt rätt, allt som gör ont för också något gott med sig. Man blir starkare och starkare efter alla motgångar man möter. Härligt att du är så stark! Stor kram :)

2013-11-25 @ 13:04:29
URL: http://itsnonne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0