Bara för att...

Vet ni vad man gör när man har tråkigt? Sådan här.

1. Hur gammal är du? 21år är stora jag.

2. Hur gammal känner du dig?
Nu äntligen börjar jag känna mig så gammal som jag faktiskt är. Har känt mig som en käring i flera år. Haha

3. Vad har du gjort i dag? Har hunnit med en hel del. Städat, gått en skön promenad runt sjön, ätit köttbullar med potatis + brunsås (och lingon) hos farfar. Har även vart på stan och kollat nya bågar samt köpt lite saker till de små fyrbenta djuren här hemma. 

4. Vilken film såg du senast? What´s your number. Helt okej får jag säga! 

5. Vem ringde du senast? En vän! :)

6. är du besatt av någonting? 
Haha, får man svara rosa på denna? 

7. Är du rädd för blod? Nej, sådant tål jag rätt bra. Fast inte öppna, djupa sår. Det klarar jag dock inte.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I en mjuk, vit soffa med en vit, mjuk filt på mig. Även en katt i knät. Och en stor kopp kaffe breve mig!

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Sorry, inte så insatt... ;)

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Haha. Då hade jag nog svarat på den frågan!

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Rosa och svart. Inga konstigheter.

12. När vaknade du i dag? 
kl 08.00 på ett ungefär

13. Vilken är din favorithögtid? Jul är mysigt. Men jag skapar här och nu en ny högtid. Och det får bli våren! Den tycker jag om. När man har det bra, men ändå har det bästa framför sig!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Där det är varmt, avkopplande och ljust!

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Haha var nära på att säga alla vinterställen jag vart på. Men nä... blir nog Bulgarien! 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Oj. Ska bli en bakande rockmormor/farmor med förståelse. Vill ha många lediga år tillsammans med min man jag har vart med sedan årtionden tillbaka. Ska resa stup i kvarten och umgås mycket med mina barnbarn som jag ska skämma bort rejält. 

17. Vad lyssnar du på just nu? Knappande på tangenterna samt tv:en i bakgrunden.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Jajemen. Och inte var det mitt fel. Haha (tack, broder) Bägge benen för att vara exakt! Ena när jag var 6 månader och andra när jag var typ 1,5 år! Har kvar gipset. Mini mini!!

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  
Yoghurt, flingor, pålägg och mackor. Sen är jag nöjd och resten av maten finns väl i frysen. 

20. Vem är din favoritkändis?  Kate Hudson och Katherine Heigl.

21. Vad är du på för humör just nu?  Trött och lite förväntansfull.
  
22. Vilka världsdelar har du varit i? Alla utom Australien och Afrika. (Men dit ska jag om några veckor). Ska bli satans kul!! :)

23. Snarkar du? Nej, ingen som har klagat i allafall! 

24. Vilka yrken har du provat på? Inte hunnit plöja mig igenom så många än. Provat på barnomsorgen i något år samt varit i restaurangbranchen. 

25. Hur går du helst klädd? Gärna baggy-jeans och en snygg hoodie. Eller en enkel klänning med svarta strumpbyxor. 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Oxen!

27. Vilket är ditt favoritgodis? Müslitoppar, choklad i alla former och sura körsbär!

28. Vad sa du senast? "
Ja, jag följer gärna med på det. Kul!"

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Text och foto får jag nog säga!

30. Vad har du på dig just nu? Svarta, tighta jeans, svart tröja och en grå hoodie/väst! 

31. Vilken är din favoritaffär? Ullared och TGR när det gäller småskit. Maxi, när det gäller mat. H&M och Gina Tricot när det kommer till kläder och sminkaffär...tja, där det går att köpa en blå mascara! Haha
  
32. Vad har du för storlek i kläder? En lagom sådan! 
 
33. Vad har du i dina fickor? Har inga fickor just nu. Men annars; reflex, (jajamen) småmynt och läppstift. 

34. Vad köpte du senast? Ett stort halsband samt ett lysrör! Gillar blandningen.

35. Hur många gånger har du flyttat? Oj. En halv gång får jag väl säga! Resten får vänta tills nästa höst.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Mobilt internet, telefon och en väska med mat! 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Inget av det. Lite jobbigt faktiskt. Men om jag ska välja så får det bli morgonmänniska! 
 
38. Senaste filmen du såg på bio? Känn ingen sorg. Grym film! Se den.

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, rätt många stygn i huvudet efter att ha fått ett tack i huvudet.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Självklart. Hör till en av sommartraditionerna!
 
41. Vad åt du till frukost? En stor skål med yoghurt, flingor och bär samt en rullmacka med keso och skinka.
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Det var nog rätt bekymmerslöst. Det enda man bråkade om var väl om man skulle ha cykelhjälm eller inte. Haha.
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nix. "Bara" parkeringsböter.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Lite fina ord osv. Annars hoppas jag på att det kommer snart!

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Antingen under lakanet (haha) eller på nattduksbordet!

46. Vad var det sista du åt? Hemmarullade köttbullar, potatis, sås och lingon!

47. Vem är världens vackraste kvinna? Någon som strålar är Kate Hudson i allafall!

48. Är du blyg? Är nog antingen eller!

49. Vilken var den sista konserten du var på? Strunt i den sista. Men den 7 dec blir det Håkan!!

50. Vad heter du i andra namn? Kristina. Som alla andra i min släkt! 

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej. (pepppaaar peppaaar).

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? En hel del saker, ja!! Och så får det förbli.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Att gå mellan soffan och köket. Haha Näää, men i så fall step och löpning. Och dans, såklart!

54. Har du några husdjur? Petter och Pia som är små katter och en orm.

55. Vill du gifta dig? Såklart. I rosa klänning! 

56. Vad är du sugen på just nu? Ett glas rödvin. Haha whoops.

57. Vad är klockan? Lite över tre. 

58. Vad är det konstigaste du ätit? Får nog bli manet, orm eller ankhjärna! Uuuurk.

59. Har du någon udda förmåga? Kan stänga av ljudet i mina öron (seriöst, ja), vicka på öronen och rulla på magen. Sen känns det som jag kan vara tankeläsare ibland också! Men inte gällande mina tankar – bara andras!

60. Var växte dina föräldrar upp? I samma stad som jag bor nu! 

61. Vad önskar du dig i julklapp? Snackade precis om det. Blir nog en fin klocka bla. Allt utom kläder. 

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Bara på dansuppvisningar. Annars inte! 

63. Göteborg eller stockholm? Göteborg.

64. Har du sett någon dö? Bara djur. Annars inte en enda!

65. Har du någon gång ringt polisen? Ja, några gånger har det allt blivit!

66. Hur många grader är det ute? Fem, på sin höjd! 

67. Vilken färg har ditt hus? Vitt och vitt!

68. Vad sjöng du senast? Haha till One Direction! 

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Yes, det har jag verkligen!

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Bara åskådare!

71. Har du svenskt ursprung? Ja, det har jag!

72. Hur mycket väger du? Inte en aning för tillfället!

73. Har du ett turnummer? Nummer åtta fungerar i alla lägen.

74. Vem kramade du sist? Mamma!

75. Har du någon gång åkt snowboard? Ja, eller tja... hasat mig ner för en backe. Föredrar skidor! 

76. Kan du åka skateboard? Longboard om det räknas. Åh, va härligt! 

77. Nämn någon du beundrar och varför? Olika personer varje dag. Kan vara allt från någon kändis till någon person på stan!

78. Har du gröna fingrar? Nej, inte et dugg! 

79. Har du svimmat någon gång? Många gånger. Rätt "komiska" gånger får jag erkänna. Haha. 

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Vi blir nog aldrig fullärda. 

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Cissi brukar det bli! 

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Gjort sådant jag alltid velat, men inte riktigt kunnat! 

83. Är du vidskeplig? Ja, i många lägen! Fast nycklarna på bordet struntar jag i. För jag äger inte en enda nyckel. Haha.  

84. Vilka är dina största svagheter? Förbannat otålig och lite av en katastroftänkare!

85. Vad händer till helgen? Far längst ner i landet. 

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Haha, nej! Men allt har väl sitt pris. Men nej, inte en chans!

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Ojoj, mycket må ni tro! Gör man rätt sex gånger om dagen så blir även det lättare i morgon. 

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Dricka en flaska rödvin utan att bli full, äta tjugo korvar under fem minuter. Och så kan jag inte flyga heller!

89. Vilken är din favoritrestaurang? Kagens. En tepanyaki-restaurang precis i min smak!

90. Bada eller duscha? Duscha!

91. Är du bra på att laga mat? Det är ingen som vågar säga annat. Men ska jag vara ärlig: Ja. Iallafall som hemmakock. Inte annars!

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nah, uniform kan jag inte kalla det. Bara speciella jobbkläder!

93. När och varför var du på sjukhus senast? Inflammation mellan revbenen som gjorde det svårt att andas.

94. Vilket är ditt drömyrke? Åh, nu drömde jag mig bort. Något kreativt sådant!

95. Har du några Piercings? Ja, elva stycken om man räknar med öronen. 

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Efter max fem minuter har man det perfekt ägget.

 97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Det var en klurig fråga. Får nog klura på den ett tag!

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Tryckte på snooz-knappen

99. Har du gråtit idag? Inte ens i närheten.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Sova. Fast nej. Ska laga mat!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0