En wrap, kanske?

Hur man fixar en lunch på...
...fem, ynka minuter!
 
Magen kurrade och jag ville ha något snabbt. Inte snabbt som i en halvtimma utan snabbt som i nu. En kombination av en sjuhelvetes otålig människa och en hungrig mage. Haha. 
Längesedan jag åt själv nu. Bortsett från ensamluncher ute på stan då. Uppskattade att äta i min ensamhet förut. Tyckte det var skönt – och tryggt. Nu är det tvärtom. Det är kul med sällskap och jag trivs med att ha folk omkring mig när jag äter nu för tiden. Måltider är en mysig och social stund. Nog för att jag är duktig på att vara själv, om ni förstår. Men det är alltid kul att ha en liten lunch och middagsdejt.
 
Salladskyckling, tacobröd, creme fraiche, spenat, majs,lök, tomat gurka, tacosås och lite solrosfrön. Ja, inte fasen tog det lång tid att fixa i allafall. Gott, enkelt och färgglatt!
 
 
Har haft en bra dag idag! Var iväg på en liten "konsert" i morses. Det var tjugofem helmlösa Afrikaner som sjöng, dansade och spelade. Sån sjuk rytm de har. Allaihopa. Femåringar som tjugofemårngar. Man blev glad bara av att se dem! Vi behöver lite sån där glädje här i Sverige. Vi tenderar till att vara torra, torrbollar ibland. 
 
Nåväl. Middag i magen (laxburgare med blomkål/potatismos) och nu ska jag sätta igång och leta lägenheter. Yessyess! Ha en fin kväll hörni. Kram till er.
 
 


Kommentarer
Fanny

bra tips på snabbmat! :) menar inte att vara dryg nu men att kalla dem alla för afrikaner och säga att de har rytm känns lite rasistvarning. jag menar bara att man inte ska generalisera o säga att de kommer från "landet afrika". Afrika är en världsdel inte ett land så det blir som att säga att alla européer är likadana.
förlåt om jag låter otrevlig och jag menar absolut inte att du menar något illa eller att DU är "rasist" men det är en sådan farlig stereotyp som jag tror bara distanserar oss människor, inte för oss närmare.. du verkar vara en otroligt go och trevlig tjej så jag förstår ju att det var skrivet i all välmening.

Svar: Så var det självklart INTE menat!!! Det hoppas jag att du förstår. :) Fast å andra sidan menade jag ju faktiskt de som var där och som jag såg uppträda. Du missförstod nog
Cecilia

2013-11-20 @ 21:05:54
Camia

Vad gott det såg ut! Jag skulle kunna leva på wraps!

Svar: Ja, visst är det gott :) Vad brukar du ha i?
Cecilia

2013-11-20 @ 21:53:49
URL: http://www.divyaspa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0