18 December

Helknäpp morgon. Orkar inte riktigt med mig själv ibland. Springer runt som en iller och lär snart få hjärtinfarkt. Stressad och förvirrad beskriver mitt mående rätt bra. 
Låg och förstorade upp alla saker igår innan jag skulle sova. Vilket gör mig ännu mer stressad. Dock vet jag att det inte är någon idé att tänka på sådant som ändå inte går att påverka för stunden. Lika bra att fixa och trixa när tiden väl är inne! Och jag vet att det kommer lösa sig med allt (mat, jobb, tider...) för det gör det då alltid till slut. 
 
Dagens goda!
 
Sitter i soffan och äter frukost. Visst ser det juligt och mysigt ut? Och idag ska jag till Göteborg och fylla på högen under granen. Blir en mysig dag tror jag. Men först ska förmiddagen dödas. Blir nog inga problem. Har gjort kaos i mitt rum och har en fet hög med jobbkläder som behöver fixas. 
Sen var det lunchen också. Som idag behöver fixas på egen hand. Att äta själv klarar jag, det är inte det. (Föredrar ju förtusan det ibland) Men det var ju detta med att bestämma vad man ska ha som var det kluriga. Har ni några goda tips på julluncher kanske? (Och då räknas inte risgrynsgröt.) Haha. Funderar på att göra någon gryta med saffran i eller liknande.. hmm. Det återstår att se! Slutar säkert med sushilunch med någon vän ;) Såpass väl känner jag mig själv vid detta laget. Men det är okej..
 
Fick sova ut liiite idag åtminstånde. Lagom för att få lite energi i allafall. Hoppas ni får en fin dag. Puss & Kram
 
 
 


Kommentarer
Maja

När jag är ensam har jag sjukt svårt att komma på något att äta, så det brukar sluta med en färdigrätt/sushi/något lättlagat, som köttbullar, grönsaksbiffar, rester...
Är urdålig på att laga mat. Eller, jag har snarare aldrig lagat mat så vet inte riktigt om jag är bra eller dålig på det.
Hoppas du fick en fin dag!
Kram! <3

2012-12-18 @ 15:55:06
URL: http://cuilenya.blogg.se
Linda

Hej,Hoppas att allt e väl med dig.Har du tid o lust innan jul för sushilunch?Hade vart trevligt.Ha en fin kväll.KRAM Linda alingsås

2012-12-18 @ 18:05:23
ellen

Också kass på variation när jag ska äta själv men mest för att jag är lat...en enkel och lite julig lunch är ju annars sill, potatis, ägg och kanske lite gräddfil. Annars julkorv och potatismos, köttbullar/biffar kryddade med julkryddor, grönkålsoppa med ägghalvor...oj, vad mkt jag kom på nu;)
Hoppas du får sova gott i natt vännen och håret blev skitsnyggt!
Kramar!

2012-12-18 @ 21:59:05
URL: http://sandal.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0